Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga till er som inte ätit

Skrivet av Ingen
Har en fråga till er som svultit er eller gått ner i vikt. Hur lång tid tog det, eller hur många kilo tog det tills mensen började krångla eller hoppa över? Själv minns jag inte från förra gången det hände. Ställer mej nu frågan om det är brist på mat eller en ny liten parvel på G som ställer till det??? Vet inte ens vilket jag hoppas på... Kram Ingen
Svar på tråden: Fråga till er som inte ätit

?

Skrivet av  !!
Är din beskrivning sann, att du har en ätstörning, vet du exakt orsaken till frånvaro av mens. Är det uppmärksamhet du vill ha?!
 

Det var det dummaste

Skrivet av  Ingen
Jag hört på länge. Men man kan ju undra vad du vill med ditt inlägg. Varför så trångsynt?
Ja, jag har en ätstörning men det behöver inte vara anledningen. Jag svälter och hetsar i perioder så det brukar inte påverka mej speciellt mycket fysiskt. Kankse det har gjort det nu, jag vet inte, det är därför jag frågar. Är man gravid kan man ju också mensen försvinna om du nu inte visste det. Jag vet inte vilket det är för mej och skulle därför vilja veta hur det varit för andra. Så har du inget bättre att komma med så låt bli att svara!
 

Hej Ingen

Skrivet av  Trött
Min mens försvann och var borta i flera år, hur lång tid det tog är svårt att säga, jag hade den bara sporadiskt i ett par år innan detta.

Bör dock tilläggas att jag gick upp Massor i vikt i samband med detta pga de hormonrubbningar som uppstår.

Man är heller inte steril som kan kan tro under mensens ickevarande.

 

Artiklar från Familjeliv