Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite ledsen i glädjen

Skrivet av .T.

Efter några försök så är jag
äntligen gravid! (JÄTTE GLAD)

Förra graviditeten gick jag upp kolosalt mycket och mådde mycket dåligt psykiskt! Detta har lett till att jag nu är livrädd för att äta mer än nödvändigt och för att gå upp. Döm om min förvåning när jag i morse vägde mig och vågen visade +2,5 kg på en vecka!! Tåraran var inte långt borta. Så strikt som jag åt förra veckan har jag svårt att förstå vad min viktuppgång kommer i från. Tyckte ju faktist att jag åt i minsta laget. Jag promenerade varje dag utom en.
Just nu ser jag bara en lång pina framför mig med extrem viktfobi, och det är verkligen inte så jag vill ha det nu.
Hur har det gått för er andra under era graviditeter.
Svar på tråden: Lite ledsen i glädjen

stort grattis!

Skrivet av  Fumlan
Jag är i vecka 34 nu och har haft svårt att inse att det är kroppen som växer pga barnet och inte jag som äter för mycket. Lyckligtvis börjar jag lugna mig nu och oroar mig inte för maten. Jag pratade bara med min sambo om det och en del här på föräldranätet. Det kändes som att min barnmorska inte skulle ha förstått hur dåligt jag mådde. Vågade nästan inte äta när jag mådde som sämst. Hoppas att du har någon att vända dig till.
 

va roligt!

Skrivet av  mim
grattis från mig med :))
Och jag hoppas att du ska få ro och kunna njuta av tiden framför dig.

kramar
 

Artiklar från Familjeliv