Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Till .T.

Skrivet av Fumlan
Om att gå upp i vikt under graviditeten. Släng ut vågen! Efter att ha vägt mig hos barnmorskan i vecka 34 var jag ganska chockad. Var sitter dessa kilon? Sedan hade jag ett tag fått kommentarer om min stora mage, typ "det är dags snart?", ..."inte riktigt, om tre månader..." var ett typiskt svar från mig. Nu har allt plötsligt vänt. Får snarare kommentarer om att jag INTE är så stor och dessutom rörlig. Kanske kom det många kilon i början. Och den tendens till foglossning jag kände har släppt konstigt nog. Jag kan gå bättre nu än i vecka 20.

Den ena graviditeten behöver inte vara den andra lik! Förra gången kunde jag knappt gå en meter i nionde månaden. Nu klarar jag av att gå till dagis och hämta mitt barn.

Försöker bara peppa dig, hoppas du inte tar illa upp. Sitter här och tänker att jag har svårt att få fram det jag menar. Men det handlar om att inte ta ut tråkiga saker i förskott. Du vet inte hur det kommer att bli.
Svar på tråden: Till .T.

Förresten, har du vågat

Skrivet av  Fumlan
...prata med din barnmorska om det? Jag tog ju inte upp det med min, men det kanske jag borde ha gjort. Man kan ju få hjälp om man är orolig inför förlossningen, men tankar om vikt är minst lika betydelsefulla tycker jag. Varken för dig eller barnet är det bra om du inte vågar äta.
 

Artiklar från Familjeliv