Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

f.d. anorektiker

Skrivet av Louise med William f 040213
Usc, vilka minnen det här väcker. Att läsa om allt här alltså.

Nu är jag tjugo år, frisk och har en underbar son. För bara lite mera än ett år sedan vägde jag ca 20 kg mindre än nu och var så olycklig. Nu mår jag bra överlag, jag är normalviktig och lycklig. Tänker på att hade jag inte sökt hjälp för ätstörningarna så hade jag inte kunnat bli gravid (även om detta skedde av en slump) och då hade jag inte haft lille William.

Ni som har problem: Sök hjälp. Nu kanske det känns hopplöst, ni kanske tycker att ni bara vill dö, att ni inte kan bli friska, att ni är feta, värdelösa och allt vad det är. Ni kanske kräks, gör situps, bantar, laxerar, hetsäter...

Men jag lovar er att ni alla kan bli friska (fast ni ibland dras med känslan av att tycka om eran ätstörning och tänka på den som en vän). Ni har så mycket mera att hämta ur livet om ni är friska.

Tänk att få slippa frysa, ha ont i halsen, vara öm i fötterna efter allt promenerande... ja listan kan ju göras hur lång som helst...

Även för er finns det hopp och innerst inne vet ni det också!
Svar på tråden: f.d. anorektiker

Vad bra!

Skrivet av  Ingen
Att höra att du fått hjälp! Vi är nog många som behöver lite glada och hoppfulla ord ibland. Kram Ingen
 

Artiklar från Familjeliv