Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Era vänner?

Skrivet av Fumlan
Vet de om att ni har/haft ätstörningar?

Jag berättade inte för mina om min bulimi, förräns de uttalade sig fördomsfullt om bulimiker. Ville liksom försvara och säga att det inte märks på alla och att man inte behöver vara jättekonstig.

En annan gång sa en tjej i min klass att "nu märks det att hon (någon hon kände) har börjat kräkas igen för hon har fått så bruna tänder". Då vågade jag inte säga nåt, för vi är inte så nära vänner.
Svar på tråden: Era vänner?

Vilka saker...

Skrivet av  Louise med William f 040213
...folk kan slänga ur sig. När jag var sjuk så berättade jag för mina kompisar först när jag påbörjade min behandling och då hade jag redan varit sjuk i flera år. Anledningen var att jag ville undvika sådana kommentarer. Fan alltså, folk kan slänga ur sig vadsomhelst.

Det är jättesvårt att inte bry sig, särskillt om det är nära väner. När jag berättade för min bästa kompisa att jag hade anorexia så sa hon bara - jag tycker inte att du är så smal! Min svärmor sa - När jag var lika gammal som dig så var jag ännu smalare! Kanske var de avundssjuka på något sjukigt sätt...

Det är smart att säga så till någon som håller på att svälta ihjäl sig själv... Jäkla nötter alltså!

Även om man bara väljer att berätta för de närmaste så kommer det alltid ut endå. Därför tycker jag att m,an lika gärna kan prata fritt om det. Dessutom så är det ju ingenting man ska skämmas för.

Stå på dig!

Kram Louise o lille "Wille"
 

en del vet

Skrivet av  Ingen
Alla jag känner väl vet. Men det är ju inget man vill slylta med direkt.
Tror också det är svårt att ta det, som louise skrev så blir det kanske kommentarer som slår fel. Även om de menar väl. Mina två närmaste vänner vet väldigt väl, en är anorektisk och en är f.d bulimiker. Vi tävlar med varandra ibland, men vi stöttar alltid varandra och håller koll på varandra och det känns väldigt bra! Ingen