Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så var på G igen

Skrivet av Ingen
Nu är jag flera kilo lättare och står på gränsen till undervikt. Ringde en läkare och sa att maten inte fungerar och att jag inte kan sova. Hon sjukskrev mej halvtid utan ett ord om vad vi ska göra eller om vi ska ses. Bara att jag inte ska äta mer medicin. Sen sa hon lika snabbt att nu hade hon en annan patient... Ska jag behöva få diagnosen anorektisk igen innan hon tar sej tid???
Usch vad låg jag känner mej nu. Kramar till er alla!
Ingen
Svar på tråden: Så var på G igen

så jobbigt!

Skrivet av  mim
Usch, va trist! Förstår att du känner dig låg. Du som var så hoppfull med läkaren innan. Vad fick medicinen för effekt? Och hur ska det bli? Väntar hon på att du ska höra av dig eller vet du inte alls?

Varma kramar och massor med styrka och tillförsikt från mig
 

hmm

Skrivet av  Fumlan
Usch så dumt. Vet inte hur det är för dig, men jag kan få värre problem om jag blir lämnad ensam. Att inte ha något att göra och ingen som vet vad jag gör är riskabelt. Ring till henne igen. Annars kanske du kan byta läkare? Den här läkaren verkar vara ganska nonchalant.
 

Borde kanske

Skrivet av  Ingen
byta läkare...
Hon har inte sagt nåt om nån ny tid, hur vi ska göra, hon tänker visst inte ens kolla upp hur medicinändringen går. Tyckte det var rätt bra som det var, jag var inte så låg och hade lite mindre aptit vilket tog bort en del av hetsätningen. Nackdelen var väl att det var svårt att sova.
Javisst är det svårt att vara själv hemma. Jag litar inte ett dugg på mej själv åt nåt håll då. Men samtidigt behöver jag lugn och orkar inte vara med familjen långa stunder heller... Kanske det känns värre just nu för att terapin just börjat? Det är ju mycket tankar och känslor som rörs upp...
 

kramar

Skrivet av  mim
Hon låter inte bra i mina öron. Det absolut viktigaste när man går i terapi är trygghet och tillit, och du verkar inte ha någondera. Det är ju extra viktigt att hon håller i dig och ger dig klara besked nu i början när du är som mest sårbar.
Byta om du inte trivs. Du har rätt till det. Jag har gjort det och var helt nöjd med att jag gjorde det!
Kramar och allt gott till dig!
 

Artiklar från Familjeliv