Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2,5 månaders tjej bor hos mig nu

Skrivet av Fumlan
Hej alla som läser det här!

Jag har skrivit här tidigare. Hittade den här sidan i början av graviditeten. Kräktes några gånger den första tiden, men lyckades sedan sluta. Med tankar på barnet klarade jag inte av det längre. Har haft två återfall sedan min dotter föddes, men att börja på allvar igen känns avlägset. Jag har henne att tacka för det.

Jag har också (äntligen) fått svar från sjukhuset där jag bor att jag kan komma för att få hjälp. Ett år... Jag sa att jag inte behöver någon hjälp just nu. De ringde några dagar efter att hon hade fötts och jag kände att jag inte hade varken ork eller lust att engagera mig i det. Jag tror ändå inte att de kan göra nåt. Eftersom de inte hörde av sig under tiden jag var gravid, fastän det var känt, så tror jag inte att de bryr sig särskilt mycket. Nej förresten, jag tror att jag pratade på telefon med någon en gång. Jag sa att jag mådde bra. Det säger väl alla. Men vem vet vad som hade hänt om jag inte hade mått bra.

När jag blev med barn slutade jag tycka om sötsaker. Såg jag någon med en godispåse i handen vände det sig i magen på mig. Det gjorde nog att jag kunde sluta hetsäta, jag var ju helt enkelt inte sugen och inte var jag deppig längre heller. Jag hade tur och kunde sluta av egen kraft. Hade jag inte gjort det hade mitt barn inte mått särskilt bra i magen. För gravida kvinnor handlar det mest om blodtryck och järnbrist. Inte om ont i själen.

p.s mitt sötsug har kommit tillbaka :) men det går att kontrollera.

Kanske ska jag börja äta antidepressiv medicin igen. När jag slutat amma.
Svar på tråden: 2,5 månaders tjej bor hos mig nu

Hej där..

Skrivet av  hasta
Skönt att höra att det går bättre..

Min lill kille har också gjort under med mig..

Han föddes 19/1 2000 och jag försökte ta livet av mig ett par dagar innan 1999

Man får kärlek av dem oavsett hur man ser och man kan ge kärlek tillbaka ytan att de utnyttjar en för det..

Om du känner dig nere eller nått så ring och beställ tid hos läkarna eller bara prata med någon.. Sen är känslan att bara veta att man kan få hjälp skön..

Grattis till bebisen!! och lycka till och skriv och berätta hur det går för dig..

Jätte kram till dig och bebisen
 

min tjej har gjort det med mig

Skrivet av  grinisen
barna älskar oss ovilkorslöst.
 

Artiklar från Familjeliv