Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ny här

Skrivet av Soppero
hej. Jag är en ny filur på detta snack.
Jag har sådan ångest.
Vill kunna kräkas men det går inte.
Har aldrig vågat prova.
Barnet undrar varför jag aldrig äter middag (jag är ensamstående).
Jag önskar att jag vore smalare. Men så är det inte.
Visst är det nu det är dags att söka hjälp/stöd? Innan det tar fart på allvar...
JAg tränar mycket...
Svar på tråden: ny här

Håller med dig!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Du måste söka hjälp. Om inte för din egen skull så för ditt barns. Du är ju hans/hennes största förebild. Ditt barn kommer med största sannorlikhet att apa efter dig. Kanske inte så du ser det, utan i hemlighet vilket är mycket värre. Ditt barn vill vara lika "duktig" som du. Bara en liten tankeställare...
 

håller också med

Skrivet av  mim
..om att du ska söka hjälp så fort som möjligt. Som sagt, både du och ditt barn behöver ha dig frisk och välmående. Du förtjänar att må bra!

Lycka till och kramar
 

ja det känns så när du skriver

Skrivet av  Fumlan
Det verkar ju som att det skapar problem för dig att ha den här ångesten. Kräkas är inget bra alternativ och det gör mig glad att du inte kommit så långt att du börjat. Tror du skulle kunna må mycket bättre och vara gladare. Slippa tänka på mat och träning. Bara njuta mer av livet. Om du ställer frågan om det är dags att söka hjälp så är det nog så. Det finns hjälp att få och jag tror det är lättare att bli hjälpt när du ännu lyckats hålla dig ifrån t ex att kräkas. För sådana saker är svåra att bli av med när man väl börjat. Kanske kan du ringa till din vårdcentral så kan de avgöra vilken hjälp som passar dig bäst. Många kramar!
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Soppero
Skönt att höra era stöttande ord!
Idag har jag allt som allt ätit en måltid. Sedan har jag promenerat ungefär en mil. Mitt barn somnade i vagnen, börjar ju bli van vid sådana långa turer.
Jag ska kolla upp vårdcentralen och se vilken hjälp de kan erbjuda. Jag vill inte bli fast i det här.
Tack än en gång!
 

Artiklar från Familjeliv