Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det här skrev jag när jag var gravid!

Skrivet av Louise med William f. 040213
Den 4 januari 2004

Varför en anorektiker aldrig blir helt frisk? Det har en mängd olika orsaker. Så fort hon ser frisk ut så slutar människor att vara omtänksamma och fråga hur hon mår. Så fort hon ser frisk ut så börjar man ställa en massa krav på henne igen, en anledning till att hon ju blev sjuk. Så fort hon ser frisk ut så upphör komplimangerna hon fick när hon var sjuk som ”Du har en snygg kropp, vet du det!” Dessutom har människor börjat kalla mig ”rund”.
Hallå!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skärpning på er, vill ni att jag ska ramla dit igen eller? Vad fan håller ni på med egentligen? När man blir gravid så tillhör dessutom ens kropp tydligen offentligheten, något som kan verka väldigt skrämmande för någon som har försökt ”försvinna”. Plötsligt kan främlingar komma fram och ta på magen. Karlar som väger 130 kilo och som man inte ens har pratat med i hela sitt liv kan plötsligt komma fram och känna på en och fråga om det ligger en liten bebis därinne. ”Nej, jag har svalt en badboll”.
Vad ger människor rätt att kommentera mitt utseende och ta på min kropp? Så gör man ju inte mot de som inte är havande. Om människor ändå hade vett att fråga först åtminstone… Sedan har vi svärmor… hon är jättesnäll på alla sätt och vis men måste hon ständigt prata om hur svårt hon hade att gå ner i vikt igen och måste hon prata om hur tjock Malin har blivit sedan hon fick Arvid? Det är ju precis som om man är mindre värld som människa. Sedan har vi min egen mamma som inte är ett dugg bättre. ”Jag kom i dom gamla kläderna så fort jag hade fått mina barn. ”Det kommer inte jag att göra mamma för jag var fortfarande sjuk och underviktig när jag blev gravid”. Precis som om det tyder på en väldigt dålig karaktär om man inte kommer i sina gamla kläder. Har man inte ens rätt att gå upp lite i vikt efter en graviditet eller? Måste man vara perfekt, räcker det inte med att vara bra? Man har ju gett liv åt ett barn!
Svar på tråden: Det här skrev jag när jag var gravid!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv