Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

känner mig duktig

Skrivet av Soppero
Idag åt jag en för mmig stor protion lunch tillsammans med mitt barn. Utan att träna efteråt! Nu ligger barnet i soffan och ser på film men vi går nog till lekplatsen sedan. Ska inte gå en mil idag! Tror ni att jag klarar det? Barnet är glad i alla fall att slippa det!
Svar på tråden: känner mig duktig

bra!

Skrivet av  mim
jättebra, det är starkt av dig! Jag tror att du klarar det!
Kramar och var stolt över dig :)
 

tackar så mycket!

Skrivet av  Soppero
Oh, vad skönt att höra!
Man får ta ett litet steg i taget! Så det blev en kort promenad tillslut. Men jag trappar ner på det i alla fall! :)
kram tillbaks!
 

Å så duktigt av dig!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag vet hur svårt det är att göra de där små, små framstegen. Hoppas att det går bra nästa gång också. När de där tankarna kommer, försök göra något som får dig att tänka på annat. Läsa någon bok, lyssna på musik, se nån såpa... Kramar
 

hej!

Skrivet av  Soppero
tack :)
Jag har faktiskt lyckats hålla samma "nivå" fram tills idag så vi får hoppas att det fortsätter så och till och med blir ännu bättre(!)
Tack för tipset att avleda tankarna med hjälp av en bok eller liknande! Jag har börjat leka mer med mitt barn, som ju såklart stormtrivs!
Imorgon ska vi fara in till Kiruna så då blir det ju annat att tänka på hela dagen (som tur är).
Tack för ditt stöd! kram
 

Jag vet hur du känner dig!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Någon gång ska du veta att det känns bättre, man måste tyvärr arbeta bort tankarna hela tiden. Men när du har gjort det ett tatg kommer de förmodligen att försvinna helt. Jag hejar på dig!
 

Louise!

Skrivet av  Soppero
Åh tack för dina ord! Det känns underbart att veta att det finns någon där ute som hejar på mig!
Jag ska kämpa på!
:)Kramar!
 

absolut

Skrivet av  mim

Det gäller att räkna framstegen,det är dom som betyder nåt.
För varje gång så kan man vila lite mer i att man kan, att det går, att det händer, eller hur?

Kramar och styrka och glädje
 

hej!

Skrivet av  Soppero
Ja precis så är det ju! Man har fått det bevisat att det går. Och då vet man att man kan klara det flera gånger. Jag har faktiskt lyckats hålla samma "nivå" fram tills idag så jag bara väntar på att mogna till nästa steg!
Tack för ditt stöd, och för styrkan och gläden!
kram
 

skönt att höra

Skrivet av  mim
Ja det är helt rätt, hålla fast vid det som går bra och hålla tankarna på annat som är positivt och roligt så mycket man kan. Jag hejar på dig :)
 

mim!

Skrivet av  Soppero
Tack för att du hejar på mig! :)
 

Artiklar från Familjeliv