Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet ni vad?

Skrivet av Louise med William f. 040213
Jag är inte alls säker på det här men jag anske är gravid igen. IGEN! Jag har ju en son på 5 månader...

Jag ska vänta ett tag och se om mensen kommer tillbaka annars så får jag ta ett test.

Har skrivit om det här överallt men jag är i sådant behov av att skriva av mig.

Kramar
Svar på tråden: Vet ni vad?

Jag har testat mig!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Kort och gott: NEGATIVT!
 

hej

Skrivet av  F
skönt att veta hur det ligger till. antar att du känner dig både lättad och besviken på en och samma gång? det är en så skum känsla att tro att det kanske är ett litet pyre i magen och bli lite rädd men ändå lite förhoppningsfull, och så är man inte gravid. eller så är det bara jag som tänkt så nån gång när jag trott jag var gravid fastän att jag egentligen inte ville just då.
 

Ja!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Det är lustigt om jag hade varit gravid så hade jag varit jättelycklig. Men jag kan endå inte säga att jag är mindre lycklig nu, jag är ganska lättad över att jag inte var gravid. Kanske för att jag är rädd att föda igen och att William är inne i en jobbig period!

Kram
 

Undrar

Skrivet av  Ingen
hur du känner dej nu, lättad eller besviken? Kram till dej! /Ingen
 

Hejsan!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag är lättad, OTRLIGT lättad. Först så ville jag ha ett barn till menn egentligen är det alldeles för tätt, jag skulle inte orka med den stora påfrestningen just nu. Dessutom så har jag inte lyckats smälta förlossningnen än...

Först blev jag jätteledsen för jag trodde verkligen at jag var gravid. Jag gick och drömde om en till liten bebis, tyckte nästan att jag kunde känna sparkar osv. Men nu i efterhand när jag fått tänka lite så är det bättre att vänta med barn nummer 2 i åtminstone 1-2 år till!

Kram
 

: )

Skrivet av  F
Det finns många som väntar, bara det att man mest ser dem som skaffar flera för att man täner på det. Nu när vi fick en till efter fyra år ser jag bebisannonser med andra som fått barn igen som fick sin första för 4 år sen och möter även de som inte skaffat fler (än). Så visst kan man avvakta lite. Även om suget sätter in..
 

Vad bra!

Skrivet av  Ingen
Att du tog det så! Mitt test visade positivt och då var det 7 månader mellan förlossning och nästa graviditet. Det var jobbigt men det gick bra, och idag är det underbart att ha dem så tätt. Till det äldsta barnet skiljer det 4½ år och det har varit en bra åldersskillnad hela tiden!
Bara du tar hand om dej nu!
Kram från Ingen
 

Artiklar från Familjeliv