Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravid!!!

Skrivet av Ewa
Jag som haft anorexi och annat trams för mig i evigheter och inte trodde jag kunde bli gravid pga detta fick ett + igår!!! Hade ett missfall i maj som ev. berodde på mina ätstörningar fick jag veta och har mått såååå dåligt av detta. Är nu helt hysteriskt rädd för ett mf igen....
Svar på tråden: Gravid!!!

Hej!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag beklagar missfallet men gratulerar till den nya graviditeten!

Jag hade anorexia när jag blev gravid och för mig gick det bra.

Det kan gå bra för dig också! Det är ingent trams du har haft för dig, du har mått dåligt och ska inte klandras för det som hände.

Det är vanligt med missfall och det kan ha berott på vad som helst, även saker som du inte rår över. Jag hoppas att det går bättre för dig den här gången.

Se till att du får extra mycket hjälp den här gången och att du har någon du kan prata ut med om din oro.

Lycka till!
Många kramar
 

Grattis!

Skrivet av  F
Det kommer att gå bra ska du se. Har också oroat mig för missfall, men det hade jag inte behövt.
 

som Louise skriver

Skrivet av  F
så kanske du behöver prata med någon om din oro. det känns ofta bra att få prata med nån som kan lugna en och säga att allt ordnar sig. att det inte är så farligt som man tänker sig.

det blir fel det jag skriver, men jag har oroat mig och lagt skulden på mig själv allt för många gånger i onödan. för missfall t ex. så jag vill så gärna hjälpa dig genom att bara svara på det du skrev, utan att du tar illa upp för nåt.
 

Grattis!

Skrivet av  Soppero
hoppas det ska gå bra denna gången.
kram
 

Artiklar från Familjeliv