Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jag måste bara .....långt

Skrivet av Emilia
få fråga er här inne en fråga.....
I dag är jag tyvärr kraftigt överviktig men hela min ungdom och fram till nu har jag pendlat mellan anorexi o bullemibeteenden (själv diagnostiserade). Vikten har åkt jo jo både hit och dit. Problemet just nu är att jag kan inte kräkas längre. Det går bara inte . Ett sjukt ex empel på mina tankar är följande..
Familjen är på väg i bilen, sonen och sambon är hungriga jag med lite, men hade klarat mej utan nåt.Sonen o sambon köper full meny med pommes hamburgare dippar mm mm Jag känner bara spykänslor avsmak för allt. Tillslut köper jag en liten hamburgare och minimorötter o cola light.
Känner riktig avsmak när dom vräker i sig sin feta mat o är nöjd med mitt alternativ.
En timme senare stannar vi för att tanka. Vad gör knäppa jag då? Jo jag går in tar en påswe och fyller med smågodis mycket chocklad. sedan sitter jag o mölar i mej allt ihopa. VArför????
Hur ska jag få balans i denna djungel.
ska man aldrig mogna o växaupp ta sitt ansvar o bli normal.....
Jag blir knäpp snart. Tänk om det fanns ett piller man kunde ta så slapp man laga o äta mat perfekt hade det varit.
Nattkramar från en trött Emilia...
Svar på tråden: jag måste bara .....långt

Impulser

Skrivet av  Ingen
Är svåra att stå emot. Jag jobbar mycket med just det i min terapi men har inte hunnit så långt. Det man tydligen ska göra är att komma på vad det är man känner som får en att impulshandla. När man kommit på vilken känsla det är så ska man lära sej dämpa den. Skriver samma sak som F. Vänta en kvart! Tänk att du ska äta det senare så kanske du kan förskjuta det och kankse tom klara att motstå. Sitt kvar i bilen. Och framför allt, fortsätt beröm dej när du lyckats att inte påverkats av familjen och ätit sunt!
Jag vet att inget är lätt. Min nutrilett-frukost slutade med 4 nutrilett och 2 chokladkakaor och ett bersök på herr toalett. Bra att du inte spyr, då mår din mage bättre!
Stor kram till dej ! /Ingen
 

Artiklar från Familjeliv