Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Usch, jag mår så dåligt.

Skrivet av Louise med William f. 040213
Jag har mått bra en längre tid, eller i varjefall nästan helt bra. Men idag fick jag en panikattack där jag bra kände mig så ful och tjock. Min pojkvän blev livrädd och sade att han skulle ringa Videgården (där jag behandlades) och jag blev superförbannad på honom.

Jag som har suttit här och beskrivit för er hur lätt och bra allting blir...

Varför är det så himla svårt? Jag mår så jättedåigt just nu. Känner för att aldrig mera visa mig för någon...

Kanske mår jag bättre i morgon, det kanske bara är tillfälligt...
Svar på tråden: Usch, jag mår så dåligt.

Lilla gumman

Skrivet av  Soppero
Vad tråkigt att höra att du inte mår bra. Jag vet precis hur det känns att falla in i en svacka när det under en längre tid har gått så bra.
Jag hoppas att din pojkvän kan ge dig ett bra stöd, och att du ska må bättre snart.
Ångesten är det värsta.

Många tröst- och styrkekramar
 

Tack... *imt*

Skrivet av  Louise med William f. 040213
t
 

hej

Skrivet av  Fumlan
Soppero hade skrivit jättebra så jag kan bara hålla med.

Våga ta kontakt med Videgården igen ifall det blir för jobbigt. Det är starkt av dig och absolut inget nederlag. Alla får downperioder och de går över.

Hur har du det hemma för övrigt med den lilla bebisen? Får du hjälp och så? Du behöver det nu.
 

Mmmm

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Men jag är ju liksom "friskhetsförklarad" och har helt normal vikt...

Jodå, min pojkvän hjälper mig massor. Tyvärr så har vi haft en hel del bråk emellanåt... Men annars upplever jag det inte särskillt jobbigt, jag har det ganska bra. Jag är bara inte nöjd med mig själv...
 

Ja men du är stark!

Skrivet av  F
Önskar att det fanns ett magiskt trollspö att svinga så att du kunde se dig själv med andra ögon.

Även den som har helt normal vikt kan ju behöva hjälp med tankar om sin kropp och att bearbeta ångest. Videgården tar ju emot bulimiker och de kan ju ofta ha normal vikt.

Du får väl prata här med oss istället ifall du inte vill ringa till Videgården. Vad fick du för hjälp på Videgården som gjorde dig friskare? Tror du att den skulle hjälpa igen? (Bara en undran om ifall du känner att du behöver annan slags hjälp just nu.)
 

Ta chansen att få hjälp!

Skrivet av  Anna Maria med Li
Jag mådde uruselt i över 1.5 år efter min dotter föddes även innan. Nu efteråt inser jag att jag borde fått hjälp låååångt innan. Du har rätt till hjälp, bra hjälp!
 

Tack!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Skönt med stöd i dessa stunder. Välkommen hit förresten, läste att du är ny här.
 

Tack..

Skrivet av  Anna Maria med Li
det känns lite skönt att jag inte är ensam..
 

Det sägs ju

Skrivet av  Ingen
att "återfall" ingår i tillfrisknandet. Men jag vet, det suger musten ur en. Allt hopp man lyckats bygga upp försvinner och man ser inget slut. Jag tycker du är jätteduktig som iallafall ser vad som händer med dej. Det är en bra start! Många kramar till dej vännen! /Ingen