Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej

Skrivet av sofia
Hittade det här snacket läst lite. Har haft ätstörningar i 17 år först anorexi sedan blandat bulemi anorexi. Är helt fri från mat tankar och stört ätande nu.
Mitt största problem nu är kroppen...och hur den blev efter graviditer, har 4 barn. Har jätte jobbigt med det.
Känner ett sånt kroppshat och självhat vill bara utplåna mej från jorden.
Svar på tråden: Hej

hej

Skrivet av  F
Välkommen hit! Tråkigt att höra att du inte trivs med din kropp. Det är en svår situation och jag förstår att du lider. Känns som att du skulle ha god nytta av att få prata med en kurator.
 

Det är svårt

Skrivet av  Ingen
Jag har 3 barn och visst syns det. Försöker se det som ett bevis på att jag har en väldigt bra kropp! Den fungerar precis som den ska och det trots att jag inte gett den mat som jag borde...
 

Tack!!

Skrivet av  sofia
För era svar. jag vet att det är helt idiotiskt och jag blir själv irriterad när andra kommer med samma komentar. För igentligen vill jag inte vara utsendefixerad avskyr verkligen hela detta samhällets syn på kroppar. Och tar inte del i det på många andra sätt. De flesta tycker att jag är en person som inte faller för utsende trycket utan är en naturlig person.
Men innåti så finns min egna missbelåtna tankar där ständigt....