Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp, jag är rädd!!!

Skrivet av Tjockisen
Jag har fallit igen!!! Hjälp! Jag gick på behandling för anorexi/bulimi under ett års tid. Och under samma tid levde jag med en man som misshandlade mig psykiskt. Sen lyckades jag ta mig ur det förhållandet, och efter en tid sa min psykolog att jag verkade piggare o sundare i mitt förhållande till mat. Kanske sant. Men sen flyttade jaf, tjugo mil från min familj o många vänner. Bor nu i en stad, som jag trivs i med många nya vänner, men jag är rädd! Trodde verkligen att jag var "nykter" från mina ätstörningar. Men nu sista två veckorna har d börjat igen. Kräks efter varje måltid. Ångesten är tillbaka, o jag får panik efter varje tugga. Illamåendet infaller efter varje gång jag ätit ngt. Har börjat hetsäta igen oxå. Jag är rädd! Men jag e sååå ful! Känner mig totalt misslyckad! Arbetslös och ensamstående mamma. Vem skulle vilja ha en sån? Som till på köpet är tjock! Snälla! Vad ska jag göra? Jag vill ju bara vara älskad! Men d e nått fel på mig! Alla jag ser är smala o söta och har pojkvän. Jag känner mig så ensam!!!
Rädda mig!!!! Jag vill inte mer, orkar inte mer!
Inte en gång till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden: Hjälp, jag är rädd!!!

Hej!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Det låter som om du har det jättejobbigt just nu. Hur trist det här svaret än är så är det enda jag kan rekomendera dig följande: Sök hjälp!

Skickar över några *KRAMISAR*
 

hejsan

Skrivet av  F
Håller med Louise om att du behöver söka hjälp.

Man kan tro att ingen kan hjälpa en och att man ju redan har fått hjälp och att man inte är värd mer hjälp. Men det är man!!!

Ångest kan komma tillbaka och man skapar en massa tankar som inte är riktigt "sanna". Du kan ringa till din vårdcentral. Om jag var kille skulle jag inte bry mig om varken arbetslöshet eller ifall du var mamma eller ensamstående. Förresten så är det väl ett plus att du är ensamstående och inte redan har nån kille. Och jobb kommer du att få!!! Du behöver nog ändå prata med en kurator eller psykolog för att få rätsida på dina tankar.
 

Kanske

Skrivet av  Ingen
du kan ta kontakt med den psykolog du träffade tidigare? Det kanske känns lättare att börja prata med nån som redan har bakgrunden. Kram.
 

Blä...

Skrivet av  13 år...lustigt
Sitt här och skriv och skriv och skriv. Det räddar ibland. Var inte ensam hemma och gå på vårdcentralen om du orkar.
 

Artiklar från Familjeliv