Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men jag är på god väg...

Skrivet av Louise med William f. 040213
Sitter och kollar på kläder på nätet och uppäcker att modellernas kroppar är exakt sådana som jag hade när jag var sjuk. Återigen det där dubbla budskapet, att vara "snygg" och sjuk eller att vara "ful" men frisk...

Jag tyckte det var snyggt när mina höftben och revben syntes, jag kände mig nöjd och stolt... Jag kände att jag presterade något och jag såg ut som man "ska". Men plötsligt så kommer alla och säger att jag INTE gjorde det och så tvingas jag att bli tjock. Nu vet jag att jag inte ser ut som man "ska"...

Egentligen är utseendet så oviktigt att jag borde sluta bry mig men jag kan inte... Jag är helt besatt!

För några dagar sedan skickade jag bilder på min son till hon som behandlade mig när jag var sjuk. Jag lovade att komma och visa honom när han kom men gjorde aldrig det så jag skickade kort via mail istället. Jag skrev lite om honom också.

Jag fick ett mycket kort svar tillbaka. Hon skrev (kommer inte ihåg exakt men på ett ungefär) Hej Louise! Kul att du hörde av dig, jag ser att det är en fin pojke ni fått. Mvh Yvonne...

Hon frågade inte ens hur jag mådde. Ingenting om det... Hon kanske inte ens kommer ihåg mig, det är ju ett år sedan jag slutade behandlingen. Jag är ju bara en i raden av misslyckade människor som kommer dit... Jag såg på henne lite som på en vän men jag gjorde fel. Hon var min terapeut och hon fick betalt för att göra det hon gjorde. Hon gjorde det för pengarnas skull och inte min.

Med närmare eftertanke så var det hon som övertalade mig att sluta behandlingen trots att jag inte var redo, jag hade precis blivit gravid då också. Jag tror hon tyckte att jag var överflödig och att hon ville ägna sig åt de som verkligen var sjuka...

Jag var för tjock för att platsa där... Många skulle säga att jag var för lite underviktig men det är samma sak...
Svar på tråden: Men jag är på god väg...

jag vet,

Skrivet av  M@lin
jag sitter också och titta på modellerna i tidningarna och jag vet ju att de är allldels för magra men jag kan ändå känna ett sug efter att se ut så. Men det lär ju inte hända eftersom jag har bulimi så har jag ju dålig karaktär och klara inte mig utan mat...

Det var ju lite konstigt att din terapeut inte frågade hur du mådde, det var dåligt av henne.

Kramar
 

Du har inte sämre karaktär...

Skrivet av  Louise med William f. 040213
bara en annan...

Kram
 

Artiklar från Familjeliv