Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Viktväktarna

Skrivet av F
Känner en som nyligen börjat där. Viktväktarna fokuserar mycket på vikten och räknar på allt de stoppar i sig. För mig verkar det systemet "farligt".

Tror ni verkligen det är bra?

Jag är rädd för att hon jag känner kommer att misslyckas. Hon vet redan mycket om kost, men behöver nog snarare kurator eller psykologhjälp för att komma till rätta med att hon tröstar sig själv med mat och sötsaker. Det finns gamla bakomliggande problem och hon har bantat i 40 år minst.
Svar på tråden: Viktväktarna

Hej F!

Skrivet av  Emilia
Jag har varit med i viktväktarna flera gånger. I början går det bra men sedan blir jag fanatisk och på kvällen har jag nästan alla pointsen kvar. Känner mej jättestolt och går o lägger mej trött och yr i huvudet. Efter några dagar med det livet så vräker jag i mej allting som finns i min väg. Sedan hittar jag på ursäkter för att inte gå på nästa viktväktarmöte. så har det varit varje gång för mej.
Viktväktarna är säkert bra för vissa men inte för folk som har andra konstiga matproblem.
kram!
 

tack för svaret

Skrivet av  F
låter som att det inte är någon bra idé för alla. får se hur det går för min vän. jag tror tyvärr att personen i fråga behöver djupare hjälp än vad viktväktarna ger.
 

Artiklar från Familjeliv