Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min syster håller på att dö och...

Skrivet av Storasystern!!!
...ingen lyssnar på oss !
Min lillasyter har haft anorexi i snart 11 år. Hon är 23.
Sedan maj ligger hon inne på en psykavd. den enda som tog emot henne.
Pesonalen har lyckats att på 5 mån totalt knäcka henne och rasera all livslust som fanns kvar. De är rent stygga mot henne.
De har en hånfull och ironisk ton när de talar med henne. Slänger hennes mat ! När hon vill äta så får hon inte. Hennes medicinering funkar inte. (hon ska ha lugnande innan måltiderna för att hon ska ha en chans att peta i sig något)

Vi har kämpat förgäves för att få henne flyttad till en annan avdelning. Hon får inte gå ut men tillåts att gå minst 9000 steg i korridoren.
Hon har gått 32 varv i korridoren med ett rakblad mot halspulsådern och inte gjorde något.

Igår var hon så dålig och hade gått ner så mycket i vikt att ögonen hade sjunkit in i ögonhålan men ingen läkare kom och tittade på henne på hela dagen. Trots att hon var vit som ett spöke och pratade väldigt släpigt och konstigt.

Vart vänder man sig när man vill rapportera vanvård???

Hon tynar bort framför våra ögon och kan ingenting göra !!!!!
Svar på tråden: Min syster håller på att dö och...

TV 4 nyheterna

Skrivet av  A
Så att de får upp ögonen för vad som försiggår!!!

Fy så hemskt jag lider verkligen med er! Krama om din syster från mig. Jag vet inte vart man kan vända sig för socialen o dyl vägrar väl lyssna som jag förstår det?
*många varma kramar*
 

ja

Skrivet av  F
Låter som en bra idé, om ni är med det på det, och ni inte tror att hon skulle fara illa av publiciteten.

Sjukhusledningen finns det inte någon sån att kontakta? Jag är inte riktigt insatt i vem som styr på sjukhuset, men det borde väl finnas högre chefer. Inte kan de väl heller vilja att det kommer ut i media hur dålig behandlingen är. Å andra sidan kanske det är bättre att det kommer ut.

 

Vi har ...

Skrivet av  Storasystern!
...varit i kontakt med en journalist på en utav kvälltidningarna men eftersom hon inte vill vara med på bild så gör de inget av det.

Hon har tom blivit så dålig att hon igår var tvungen att sövas så att hon tar emot sonden. Hon ska ligga lättsövd hela helgen. Då är hon tack och lov på en annan avdelning. Problemet är ju om hon måste till baka till den gamla efteråt. Då är ju helgens vård meningslös!

Fan vad allt känns hopplöst !!
 

länktips

Skrivet av  F
http://www.ltvastmanland.se/LTVTemplates/LTVPage.asp?id=5887

Hittade en länk till vart man kan vända sig om man har "Synpunkter på vården". Det gäller för Västmanlands Landsting men jag skulle tro att det är lika i hela Sverige.

Jag tycker att det låter hemskt det som din syster utsätts för. Förnedring och dålig tillsyn hjälper inte mot anorexi.
 

Fy fan!

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Får man säga så? Det är det enda jag kom på just nu. Så hemskt ni har det och vilken sjuklig personal. Det borde vara de som är inspärrade istället. Ni måste kunna förflytta henne till en annan plats. Kanske till en privat vårdanstalt? Hemförsäkringen kanske kan täcka något sådant.

Just nu spelar det säkert ingen roll vad jag säger för jag kan ju inte trösta endå. Jag tycker så synd om dig och din familj men framför allt din syster. Jag blir så ledsen, det måste ju finnas något man kan göra men frågan är bara vad.

Ge inte upp, så länge det finns liv så finns det också hopp. Jag är övertygad om att hon har en möjlighet att överleva och bli frisk men hennes största hinder nu är vården hon får. Ni måste kunna förflytta henne, kolla upp era rättigheter.

Hoppas att det löser sig på något sätt...

Kramar