Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sambon säger:

Skrivet av Edvins mamma
du är så fin, sexig, kvinnlig och mjuk nu.
Jag hör: du har blivit tjock.

Jag förstår ju rent intellektuellt att så är inte fallet men känslan kvarstår likafullt: jag har blivit tjock.

Fan orkar inte. Hade middag här igår, föräldrarna och morfar. Hade lagat god mat (med mycket grädde), vi hade så trevligt, jag åt av allt utom kakan. Så nöjd. Även idag med den lille och den store älsklingen hemma,har allt varit bra. Tills för ett par timmar sedan. Sambon gick och la sig. Jag kan inte sova. Vill inte ta sömntabletter. Försöker ransonera dem för att inte fastna igen. Och nu kommer tankarna. På vännerna som försvann. Oro inför framtiden. Hur ska det gå med FK, studier,sjukersättning, studielån och jobb? Vad ska jag göra av min stora längtan efter ännu ett barn?

Har massor med godis som tillfälligt skulle kunna döva min oro men jag sitter här, skriver och läser istället för att äta.

Min sambo har så länge vi varit tillsammans vetat om mina problem med maten och han vill så gärna förstå men jag kan inte förklara. Tror inte jag kan förklara det ens för mig själv.

Louise, du skrev så bra här nedan om kroppsideal och om att jämföra. Läste det flera gånger.

Nu går jag ut och röker.

Kramar till alla
Svar på tråden: Sambon säger:

Känner igen mig sååååå mycket...

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Jag känner också av den där pressen på mig. Mina föräldradagar är slut, nu tar jag pojkvännens och snart kommer jag att stå helt utan inkomst. Jag måste hitta ett jobb men samtidigt så vill jag inte sätta min son på dagis än.

Min kille säger att jag är fin men jag hör bara hur ful jag är.

Min kille vill okcså förstå, han har även varit med mig några gånger när jag gick på behandling. Men han förstår inte endå och det är helt omöjligt att förklara vad man känner. Man mår bara dåligt.

Jag längtar också efter ett barn till (redan) men jag kommer aldrig att våga föda igen. Inte en chans. Då blir det snitt och det är riskfyllt. Det kommer att ta tid innan jag vågar mig på ett barn till och då kommer vi inte att bli den där "perfekta" familjen med två år mellan barnen.

Jag kan inte heller sova för jag bara ligger och tänker och oroar mig. Får ångest. Sömntabletter vågar jag inte ens prova för jag skulle säkert bli fast.

Det är så mycket jag går och tänker på, saker som får mig att må dåligt. Jag skulle kunna göra en lång, lång lista men det tjänar ingenting till. Man får ta dagarna som de kommer och försöka hysa lite förhoppning till framtiden. Någon gång så ljusnar det även för oss.

Det skulle kunna varit jag som skrev ditt inlägg. Även om jag inte önskar dig det så känns det skönt att andra har det likadant. På något själviskt sätt...
 

Ang. tätt mellan barnen

Skrivet av  F
Det finns många familjer som inte har tätt mellan barnen och som är "perfekta" ändå. Du ska såklart inte slå bort längtan efter ett till barn, men jag min erfarenhet är att de syskon som fötts ganska tätt bråkar mycket med varandra. Det finns säkert motexempel, men det kan bli väldigt perfekt (om det nu måste vara det) med ett par fler år mellan barnen än två år. Lita på att det blir bra när ni väl skaffar barn.
 

lev ut dina tankar...

Skrivet av  ...för 12 år sedan
här på sidan som om saker händer. läs sedan dina egna inlägg, om du orkar "håll" tillbax handlingen lev ut i tanken. Efter ett tag kan du kanske se ett mönster. Det har jag gjort efter 12 år, hjälp från den här sidan och proffsiga människor runt mig. trodde att jag var född med det här och för evigt dömd, men vet idag att så är ej fallet. Även om kanske tankarna alltid finns där, så har jag haft makten i 12 år. Men tankarna dem maler jag sakta ner efter att ha sett mönstret. Hoppas du kan hitta ut, livet är ljust här på andra sidan. Kram, kram kram.
 

=)

Skrivet av  Louise med William f. 040213
Skönt att du har tankarna under kontroll :D JAg känner att jag också har det. Det finns ett liv på andra sidan och det är verkligen värt att levas. Jag hoppas att alla andra här inne också kommer att inse det...
 

Artiklar från Familjeliv