Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Britax Two Way Plus - Klädsel

Skrivet av Ria
Hej på er så här på det nya året!
Jag har en funderingar om bilbarnstolar. Vi har till vår tjej (5 år i februari) en Britax Two Way Plus som är vändbar och det är snart dax att vända stolen och sätta i baksätet. Det är bara så att klädseln är så grymt förstörd så det inte inte kul att ha stolen p.g.a. det. Vi köpte stolen och klädsel helt nytt direkt i affären.

Till lillasyrran köpte vi en likadan stol året efter (2001) och den ser fortfarande ut som ny. Det är en sådan himla skillnad på klädseln och väldigt tråkigt att den ena är så förstörd. Vi har försökt laga, men läst att det ska vara brandskyddstyg osv.

Vi har kontaktat Britax som säger att vi får reklamera via affären. I affären vill de ha kvitto, men vi har inte hittat det ännu. Att köpa en ny klädsel kostar hutlösa 895 kronor, vilket vi kan få en helt ny bilbarnstol för - av annat märke.

Jag undrar nu om någon mer av er har råkat ut för dålig klädsel på 2000 års modell av Britax Two Way Plus? Eller om ni möjligtvis har klädsel till salu?

Man kan i och för sig tänka att den klarat sig länge, men det är just skillnaden mellan årsmodellerna som stör mig. Lillasyrrans klädsel är ju som ny och den är köpt 2001.
Svar på tråden: Britax Two Way Plus - Klädsel

Har two way + freeway

Skrivet av  Matilda m. Julia-97, Jacob-00 & Alicia-04
Vi har en two-way som nu är 7 år och som använts nästan dagligen.
Klädseln på den har hållt sig kanon, den ser ny ut förutom på sittytan där den är utnött, av förklarliga anledningar.

Freewayen är från -00, men den klädseln ser nästan ut som ny trots dagligt användade.

På vilket sätt har klädseln påverkats?

Vi har lagat vår two-wayklädsel på sittytan med färdiga laglappar i nylon med klister på. Jätteenkelt och väldigt hållbart.

Varför ska tyget förresten vara flamsäkert?

Brinner bilen lär det ju inte hjälpa med flamskydd i bilstolen...

Vi funderade också på nytt two-waytyg, men avskräcktes av priset.
 

Hej!

Skrivet av  Ria
Jag kommer inte exakt ihåg varför tyget skulle vara flamsäkert, men det står på deras hemsida. Vi har innan vi läst detta lappat och lagat.
Klädseln är totalt sliten och "skummet" inuti kommer fram, vilket det inte gör på årsmodellen efter. Tråkigt att det inte håller under de antal år som de rekommenderar att stolen ska användas.

Jag hade hoppats på fler med samma problem så att vi kunde göra en gemensam "klagan" till Britax.

Tack för ditt svar!