Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag följde barnen med

Skrivet av Malin, Måns o Mea +bf 6/6
på ultraljudet!
...framskjutning till den 10/6!
Allt var väl med bebisen!
Nåväl jag hade ju faktiskt hoppats på en framskjutning, men man hade ju vant sig med det datum man själv räknat fram. Efter att ha berättat för folk om just den 6 juni så sitter ju det datumet.

Könet då! Nehej då, det lägger vi inte energin på bla bla bla. Det var samma bm som jag minns från ul:et med Mea för 4 år sen. Minnesbilden var en med jämn min. Jo detsamma idag vid välkomnandet. Så vi fick inte veta. *mutter* Ska höra vad det kostar att få ett könsbestämmande.
Barnen var ju med också. Lite uppspärrade ögon såg jag allt, så jag sa att detta vill vi uppleva tillsammans hela familjen. Hon sprack väl upp lite då.
Barnen var fascinerade. Mea höll min hand och var så söt. Måns ställde frågor om apparaten var kall m.m. :o) Han ville visa bilderna på dagis, men jag höll på det lite.

Nu är detta nervpirrande gjort och man har en vacker bild, tre faktiskt! Barnen har nåt att berätta på dagis.

Nu är nästa steg att beställa tid till mvc. för träff i vecka 24 ungefär.

Kram på er!
Svar på tråden: Idag följde barnen med

Hej Malin!

Skrivet av  Sara bf 17/4, J -99 & N -02
Vad skönt att allt såg bra ut och att barnen fick vara med. Här står det på kallelsen att inga barn får vara med, så mina har fått nöja sig med att kika på ul-bilderna!

Ang könsbestämning så ska vi göra det i Jönköping om en vecka.. *spännande*.. Har fått tag på en privatklinik där som gör det och det kostar 220:-, överkomligt alltså! Maila mig om du vill ha numret dit, adress står i mitt info.

kram!
 

Nämen jaha!

Skrivet av  Malin, Måns o Mea +bf 6/6
Jo det stod så även på vår kallelse, men det struntade jag blankt i. Var nervös för hennes reaktion dock... Men det gick jättebra. Det är ju så speciellt för barnen denna bebis!

Privat klinik..!? Ja, men jag ska höra med min bm först tänkte jag, hur man kan göra. Hör av mig annars om vi blir paniksugna ;o)

Varför här i Jönköping?
Hoppas allt är väl med dig och er annars.

Kram
 

Vad skönt..

Skrivet av  Sara bf 17/4, J -99 & N -02
..att hon reagerade snällt trots att barnen var med då ;-)

Jadu, vi åker till Jönköping av den enkla anledningen att det verkar vara närmast.. Har inte hittat någon i Göteborg som gör det, utan andra alternativ har varit Helsingborg (där kostar det 800:-!) och Stockholm, men dit är det ju längre att åka, så därför blir det Jönköping :-)