Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lyckat barnkalas

Skrivet av Karin och Svante 14/12
Idag har Svante haft barnkalas. Vi fick ställa in när han fyllde i december för då var alla (nästan) barn sjuka. Men idag blev det av. alla lekar på kalaset gick ut på att vinna kapsyler och sedan hade vi gjort i ordning en affär där man kunde köpa godis, kex och lite småsaker för kapsylerna. Alla barn fick köpa en sak och sedan ställa sig sist i kön igen tills alla kapsyler var slut. Det var jättepoppis och funkade med alla barnen, från 3,5 till 6,5. Bästa leken var dansleken där de dansade tills musiken tog slut. Då ska man sätta sig ner. siste man fick en kapsyl och åkte ut. Den som klarade sig längst fick två kapsyler. en anna bra lek var ett paket som jag slagit in med 12 presentpapper, ett lager/barn. I varje lager låg en kapsyl. De fick skicka runt paketet i ring tills musiken stannade och det barn som då hade paketet öppnade ett lager.

Nu pustar vi och känner oss rätt nöjda med att ha klarat av barnkalaset. Två veckor tills storebror fyller...
Svar på tråden: Lyckat barnkalas

Vad roligt det låter!

Skrivet av  Annika och Märta 3/12
Och vad ambitiösa ni är! Jag får nog erkänna att vi inte haft lekar på Märtas kalas ännu; barnen har varit fullt upptagna med att leka med varandra. När hennes bröder var mindre var vi "duktigare". Jag ska spara dina idéer till nästa år.

Har Svantes storebröder fortfarande kalas? Jag har för mig att de är ungefär lika gamla som mina pojkar (de blir 14 och 12 i år). Märtas storebröder vill inte ha kalas längre, och jag känner mig lite kluven inför det. Kanske blir det annat festande så småningom, men då blir nog knappast mamma inblandad... ;-)
 

herrmiddag...

Skrivet av  Karin och Svante 14/12
Hej!

Jo, de är precis lika gamla som dina killar. Johan blir 14 i februari och Björn fyller 12 om en dryg vecka... I Johans kompisgäng har de herrmiddag... eller något liknande. De samlas ett gäng killar, äter hämtpizza, spelar TVspel eller ser på film och äter godis. Väldigt enkelt och bra! I Björns klass är det olika aktiviteter som gäller; bowling, gokart, laserdome o. likn. Det är lite jobbigt för man ska ju helst komma på något nytt. Dyrt blir det också. Så han får nog ta med sig sina två bästa kompisar på bio och pizza hut eller något sånt.

Att vi ordnade så mycket på Svantes kalas var mest sjävbevarelsedrift. Om man inte styr upp det så springer de omkring och skriker i två timmar....