Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

angående att ångra sig när man blir äldre

Skrivet av demeter
som en del skriver... Jag tror inte att man ångrar att man skaffade fler, däremot tror jag att det finns MASSOR av barn och vuxna som fått för lite tid och uppmärksamhet av sina föräldrar. De orkade inte med, pga jobb och många barn. Jag är en sådan person, som gärna sett att mina föräldrar inte skaffat så förbaskat många barn utan orkat med de de skaffade..
Jag har ett barn med ett endabarn själv .. Säkert spelar min uppväxt en stor roll i mina val, även om jag inte var så medveten om dem just då.
Svar på tråden: angående att ångra sig när man blir äldre

Klooooka...

Skrivet av  SAGA
...tankar dina första rader, lägger dem till högen av troliga anledningar till att vi är ettbarnsföräldrar! :-)
 

sant

Skrivet av  A-M
Jag har ibland tänkt, att om man är så karriärhungrig och oflexibel som mina föräldrar så skulle det kanske ha varit smartare att inte skaffa mer än ett barn, eller kanske t.o.m. inga alls. De skaffade två för att man SKA ha två. Men ändrade de sina prioriteringar för det? Nope...
 

Visst är det så

Skrivet av  bettis
i mitt fall som enda barn så vill jag inget hellre än ge mina barn många syskon (tyvärr blir det inte så). Så visst spelar uppväxten roll.
 

Artiklar från Familjeliv