Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Höstlov här,ni då??

Skrivet av Moa
Hejsan!Denna v har min son,som går i 1:an,höstlov.Fler som har/haft??Vad gör/gjorde ni/ska göra?
Maken tog ledigt idag och hela helgen plus idag hälsar de på farmor o farfar 17mil bort.De har vart på div.utflykter plus att han varit på bio med faster:)
Jag skulle jobba idag,men blev sjuk.Har feber och är smällförkyld.Vad vi gör resten av v är osäkert,skulle på 5årskalas imorgon......men vet inte nu.Onsd ska killen iaf va på Fritids,antingen jag jobbar eller inte.han älskar det!
Ha en fin höst,alla:)
/Moa
Svar på tråden: Höstlov här,ni då??

Jobbar här

Skrivet av  Gunilla H
Hej!

Min son går ju fortfarande på dagis, så det blir inget höstlov här tyvärr.
Men vi tog en långhelg förra helgen och åkte till Karlskrona och sen Skåne för att hälsa på släkt och vänner.
Jättemysigt och skönt att få lite ledigt från jobbet.

Hoppas du frisknat till nu!
 

Hej Gunilla H

Skrivet av  Moa
JoTack!:)frisknade till så jag kunde jobba veckan efter höstlovet,förra veckan....men nu blev jag sjuk i Fredags IGEN!!:((
Förkyld som attans,va helt ras då jag kom hem halv6 på fredag kväll...dessutom vaknade jag med RYGGONT i morses.Undrar va som kommer härnäst;//??
Hoppas allt är bra med er:)
Skåne lät mysigt!Det landskapet o den delen av Sverige gillar jag.
!
 

Stackare

Skrivet av  Gunilla H
inte kul när sjukdomarna avlöser varandra.

Själv har jag gått och dragit på någon (några?) infektion de senaste 3 veckorna och börjar känna mig TRÖTT.
Jag gick och köpte en extra-stark Ginseng mixture och hoppas att det ska få mig att hålla mig vaken.
Det verkar vara mycket som går här, de flesta jag känner går och drar på förkylningar som inte går över.

Krya på dig!
 

jaha..då...

Skrivet av  Moa
sitter vi lite i samma båt då.
Hörde häromdan att detta jag åker på hela tiden kan bero på influensasprutan jag tog för nåra veckor sen....men,det härjar ju ett otal olika virus just nu.Brukar ju va så efter loven.Igår var typ halva sonens klass hemma pga sjukdom.Och i stan härjar tidernas maginfluensa!Förkylningar är helt ok om man jämför med kräksjuka!!:((
hoppas du snart blir bättre!
När är din son född förresten??Är du hemmamamma eller jobbar?
Min är född sept 97.Jag jobbar deltid.
 

oj,ursäkta

Skrivet av  Moa
"slarvMoa"kom på att läsa i din info nu...så nu vet jag när din son är född;)
 

Hej Moa!

Skrivet av  Gunilla H
Det går ju inte att svara i fler nivåer, så jag svarar här i stället.

Jag jobbar deltid (75% på jobbet och 10% hemma när det behövs) och sonen är som du såg :-) snart 5 år.

Ja, hellre förkyld än maginfluensa, helt klart!
Vi har tack och lov klarat oss från maginfluensa i år och jag inbillar mig att det är för att sonen har blivit större och tål lite mer.
När han var under 3 så hände det alldeles för ofta.

Krya på dig du också!
 

Tack för svag GH

Skrivet av  Moa
och min son har inte haft magsjuka!!VA!!Känner på mej att i år så.....nu går han ju på Fritids och div aktiviteter så han lär ju utsättas för "maximal" smitta.....JAG har haft 2 ggr på 7 år,bl.a då han var 4 mån.....Ammade-spydde-ammade-spydde......
Okidoki----ha det!/kram
 

Inte SVAG!:SVAR!!*imt*

Skrivet av  Moa
:/