Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå Mia och Pia

Skrivet av En lycklig Eva
Hej
Det var så skönt att få höra av några som har gått/går igenom samma sak som mig angående ovilliga karlar.
Till Pia så var det en klen tröst att veta att din man "gav med sig" när jag sist läste det. men skönt att du skrev att du varit i samma situation.Nu på vår 5 årsdag tog jag än en gång upp frågan om ett syskon med min sambo. Nu har vi bestämt att i mars ska vi sluta skydda oss och sen får vi se när det kommer ett litet syskon. Idag har jag läst uppmuntrande ord i boken "Barn - om barn utv 0-6 år" där det står om fördelarna med ett äldrea syskon. Skulle läst det tidigare.
Till Mia så hoppas jag på att din man och du kan enas om en bra lösning för er båda. Jag vet att det inte är någon tröst men förhoppningsvis kommer han att ändra sig.
Min sambo och jag har börjat prata om hur vi ska underlätta för varandra mtp att vi både har fritidsintressen som vi gärna vill fortsätta med. Genom att diskutera mycket praktiskt så tror jag att det är lättare dör min smbo att se en framtid med ett syskon och just prata om oro och drömmar tillsammans.
Kram på er!
Svar på tråden: Hallå Mia och Pia
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv