Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kär i äldre killar...

Skrivet av PiaFia
Min dotters kompis är 13år o brukar träffa o ha sex med äldre killar allt mellan 16 o 30 år. Hon är välutvecklad o ljuger om sin ålder. Hon var kär i min man ett tag men då han sa i från blev hon arg o anmälde honom som hämd fasstän han aldrig rört henne.
Har försökt att prata med mamman men hon vill inte lyssna. Problemet har nu blivit att hon skär sig o vill ta sitt liv. JAg har pratat m socialen i o med att hon anmälde min man, vilket givetvis gjort att även vi blivit föremål för utredning. Hoppas bara att de lyssnar jag är ju trots allt orolig för flickan. En av männen hon träffat är en bekant till en annan bekant o han hade sex med henne i tron att hon var 18, kan han bli dömd för det?
Svar på tråden: Kär i äldre killar...

Hej

Skrivet av  Jämställd pappa
Hon måste få hjälp. Denna tjej är ute på väldigt tunn is. Hon är 13 år och skall inte ha sex överhuvudtaget med någon som är äldre.

Vad gäller din bekanta bekanta så skulle det bästa han kan göra vara att anmäla detsamma. Om hon ser ut som 18 år och har uppgivit att hon är 18 år så kommer han komma lindrigare undan. Men ja det är straffbart och ja han har begått ett brott så han tar en risk. Men jag tror att det skulle kunna vara en handling som visar att män tar ansvar och går att lita på.
 

I dag...

Skrivet av  piafia
anhölls min man pga tjejens lögner.Känns rätt hopplöst.men jag har bevis mot henne men ändå.
 

Ja du

Skrivet av  Jämställd pappa
som sagt flicka är ute på tunn is. Jag utgår ifrån att de du skriver är sant. Att anhållas för att ha utnyttjat sin dotters "kompis" när så ej är fallet är fruktansvärt. Jag tror inte någon kan sätta sig in i vad det innebär.

Det är därför som vi har något som kallas rättsäkerhet. Den som vill ont kan tyvärr idag tyvärr rigga en situation som gör att en oskyldig blir misstänkt. Samtidigt som de som verkligen råkat illa ut riskerar att inte få rätt.

Men en av de viktigaste principerna är att hellre fria än fälla.

 

Mycket bra skrivet i.m.t

Skrivet av  Myntets två sidor
.
 

Så här beter sig min dotter också

Skrivet av  anonym
det du skriver är en beskrivning av vad min dotter håller på med nu. Hur går det för din man? Min dotter har anmält en man ur vänkretsen för övergrepp, men socialen valde alltså att inte tro på flickans berättelse, det var delar i den som inte alls stämmer.Jag vet att min dotter ljuger om detta och jag har även andra vittnen.

Antagligen kan den här flickan som du skriver om varit utsatt för något sexuellt övergrepp,
hennes beteende tyder på detta. Killarna som haft sex med henne i tron om att hon var äldre lär inte bli dömda för detta, jag har frågat om detta i och med att min dotter gjort likadant.
 

Nu är han häktad....

Skrivet av  piafia
De tror mer på flickan än på oss så allt är såååå jobbigt o speciellt för våra barn som gråter efter sin pappa. Men hoppet är ju det sista som överger människan, så vi ska skaka fram bevis...
 

Artiklar från Familjeliv