Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lunarstorm...

Skrivet av En mamma
Hej!

Fick ett tips av en annan förälder att fixa ett inloggningsid på Lunarstorm, för att "kolla" vad sina barn sysslar med.

Jag kan ju bara berätta att det är en helt ny värld som öppnat sig för mig! Vi bor i en ganska liten by med runt 3000 invånare. Och jag blir så förvånad när jag läser om hur många barn och ungdomar som mår så otroligt dåligt. Likaså blir jag nästan chockad då jag läser hur dom utelämnar och blottar sitt allra innersta på en internetsida som ALLA kan läsa.

Man kan ju söka sig fram, har bl.a hittat min 15-åriga sons sida. Var mycket intressant att läsa både dagboken och alla hans inlägg...

Igår var han hos en kompis, han fick en tid att vara hemma senast kl tolv på natten. Jag ringde honom vid 23, då sa han att han var på gården.

När jag nu kollar inläggen på Lunar så ser jag att han suttit vid en dator då och chattat. Ett konstigt inlägg idag som han skrivit till en annan att han ska sluta med du vet vad, det kändes inte bra i går liksom...

Givetvis tror jag det värsta,men nu då jag tänkt efter så tror jag att han rökat. Han har astma, i morse då han steg upp hade han jättesvårt att andas.

Kompisen han var hos är båda storrökare och rökar inne, därför tyckte jag inte det var ngt konstigt att han luktade rök då han kom hem.

Rökning är förstås inte så farligt, jämfört med alkohol och knark men man blir ju ändå orolig.
Svar på tråden: Lunarstorm...

Blev lite fel...

Skrivet av  En mamma
kompisen är INTE storrökare, jag menar så klart att båda hans föräldar är det...
 

samma situation

Skrivet av  Mia
är också medlem där.
Fatsän Playahead (lunar är töntig enligt henne)
Fast min dotter har visat mig hennes sida.
Jag brukar gå in i bland och kolla "vänner" då kollar jag bara var de bor och är det i vår stad så bryr jag mig inte mer om det.
Man blir ju lite fundersam över kategorierna som är uppdelade i "engångsligg" och såna namn.
Och även "namnen" de har som tex. "sexybitch" och likande.
 

Hade du varit lugnare...

Skrivet av  zaccheus
...om de kallat sig för "vampyren", "kannibalen", "blodiga monstret" och liknande ?
 

Vadan syftet

Skrivet av  Yra
med detta inlägg?
 

Du frågade inte mig, men jag tror jag vet.

Skrivet av  Myntets två sidor
Det var en tankeställare.... väl värd att fundera på.
 

Nä.. såna namn kan man inte ta på allvar.

Skrivet av  Myntets två sidor
Jag har sett på lunar hur vanligt det är att ungdomar skriver konstiga saker för att skoja med varandra, b.l.a sina "nick" .
Vissa saker ser man ganska enkelt att dom är på skämt, t.o.m hela siter kan vara upplagda på skoj.
Men ser man att det är vuxna människor som är för mycket,då kan man enkelt skriva ett inlägg i deras gästböcker.
Det kan ju vara oskyldiga män/kvinnor som skriver till ungdomar och barn,så man för vara lite underförstådd.
Är dom oskyldiga händer inget.. har dom oärliga avsikter som avslutar dom sitt medlemskap för att inte bli avslöjade.
Är det uppenbart oärliga avsikter så anmäler man givetvis inläggen (den som skrivit dom) .
 

Jag har också..

Skrivet av  Anna
..blivit medlem i lunarstorm för att kolla min tolvåriga sons sida och dagbok. Känner mig lite rutten men han vill inte överhuvudtaget berätta om vad han håller på mig så jag blev hemskt nyfiken och orolig (han är ofta ledsen när han har varit inloggad)
 

Artiklar från Familjeliv