Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gåstol...

Skrivet av Madonnan
..har jag alltid tyckt varit helt onödigt.. Men så hamnade vår lilla 6 månaders på sjukhus och fick bo där fram tills hon var 10 månader.. Min föräldra grupp köpte då en gåstol i present till min dotter. Den var underbar! Lortiga sjukhus golv och extrem tristess (fick aldrig gå ut osv) gjorde den ovärderlig.

Jag hade dock aldig köpt en till ett friskt barn i hemma miljö...

Alla har vi olika förutsättningar helt enkelt...
Svar på tråden: Gåstol...

dom är jätteroliga

Skrivet av  mamma till tre
Jag har låtit alla mina tre använda gåstol, och alla har verkligen njutit av den. Ingen har haft några incidenter heller. Finns värre saker att vara rädd för än gåstolfall också :-(
 

Fast den stora risken med gåstolar...

Skrivet av  Superwoman
...är ju inte fallrisken. Utan att barn som har gåstol oftast inte får tillbringa tillräckligt mycket tid liggandes på mage för att träna upp musklerna i rygg och nacke. Detta kan leda till stora problem senare i livet, t.ex. i skolan och i arbetslivet.
 

oftast inte??

Skrivet av  mamma till tre barn
Det kan du ju inte veta nånting om, hur mycket barn i gåstol får ligga på mage. Dom kanske ligger mycket mer på mage än andra barn, det har väl inte med varann att göra.
Sitta i föräldrarnas famn är ju också kul och nyttigt och då tränar man ju inte heller liggande på mage..
 

Artiklar från Familjeliv