Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Konstig fråga

Skrivet av Mamma40
Hej! Är det någon annan som varit med om samma sak? Jag tappar könshåret, och snart nog är det kalt där nere... *deppar* Någon som vet vad detta kan bero på, och vad man kan göra åt det?
Svar på tråden: Konstig fråga

Jag vet inte

Skrivet av  Linneas mamma
men tippar på ett av två alternativ:
* vitaminbrist? (tror jag på mest)
* (viskar) klimakteriet? Vet inte om "sånt" händer då, men jag jobbar inom vården och ser ofta att äldre damer har "brist" på könshår.
Hoppas du inte tar illa upp av vad jag tippar på, för det är verkligen inget illa menat. Men det var vad som hoppade upp i huvudet.
 

Jag har samma sak

Skrivet av  Anonym hårlös
Mitt lossnar lätt när man tar i det, och jag tror att det beror på nötning mot kläder. Viss har kanske känsligare hår än andra?
 

Njae

Skrivet av  Mamma40
Mitt har alltid också lossnat lätt när jag dragit i det, men nu lossnar det i massor av sig självt. Det har det aldrig gjort förut.
 

Ingen fara

Skrivet av  Mamma40
Jag tog inte illa upp alls. Vitaminbrist tror jag inte på, då jag tar extra vitaminer varje dag. Klimakteriet - kanske, men då min mor och mormor inte kommit i klimakteriet förrän i 50-årsåldern så tror jag ändå inte det. Kan det vara hormonspiralen, tro?
 

Samma här

Skrivet av  Elisabeth
Äntligen någon med samma problem, har bara lite strån kvar, JAG ÄR BARA 35!!!!!!
 

Trodde jag var ensam

Skrivet av  Mamma40
Jag har också bara lite strån kvar. Vågar inte visa mig i duschen på badhuset. Och att visa mig naken för en ny man törs jag inte...
 

och vi andra som rakar och rakar...

Skrivet av  Ulle
olika falla ödets lotter. Visst är det väl konstigt att du vill ha kvar ditt hår medan vi andra rakar och rakar och förbannar den snabba återväxten...
 

Som med allt annat

Skrivet av  EmmaS
Man är aldrig nöjd med det man har (eller inte har)
 

Jo

Skrivet av  Mamma40
Jag var faktiskt nöjd innan jag började tappa håret.
 

Hm...

Skrivet av  Mamma40
Då kanske du kan svara på en annan fråga: Varför rakar man musen? Jag tycker det känns läbbigt att vara "flintis" där.
 

*s* exakt!

Skrivet av  Inki
Fast skillnaden är väl den att vi kan välja hur vi vill ha det och det känns ju alltid bättre att välja själv än att saker bara sker sas.

Nä, nu ska jag gå och raka mig IGEN!
 

Lyckliga du...

Skrivet av  Mamma40
... som har ett val.
 

Mmm, hoppas du får tillbaka valmöjligheterna!

Skrivet av  Inki
Det kan ju faktiskt vara tillfälligt *håller tummarna*.
 

Samma här

Skrivet av  Kalmusen
är ganskla kal numera. Min mamma såg likadan ut.
Men man känner sig ju rätt inne, eftersom det tycks vara rakad mus som gäller, numera.
Bryr mig inte så mycket. Inte har maken klagat heller....
 

Varför raka musen?

Skrivet av  Mamma40
Är jag den enda som inte har fattat vitsen med att raka musen? Jag tycker liksom att man ska ha en rejäl buske.
 

Eh *rodnar*

Skrivet av  Inki
personligen tycker jag att DET blir så mycket njutbarare, liksom lite mer känsla "i skinnet"... Om du förstår hur jag menar.
 

Låter kanske konstigt

Skrivet av  JJJ
Men fakta är att när man blir äldre så tappar man mer och mer hår, även där nere. Menar inte att du är äldre men att det kan vara en bidragande orsak.
 

Visst börjar jag bli äldre, men...

Skrivet av  Mamma40
... jag tappar absolut inget hår alls på huvudet (inte mer än det man alltid tappat)
 

Artiklar från Familjeliv