Sök på innehåll hos Allt för föraldrar
tja...
Skrivet av cene37
gör så:
Skrivet av makeba
pressveck
Skrivet av cene37

Konsten att göra pressveck

Skrivet av makeba (fritidssömmerska)
Pressvecket baktill ska sluta precis där rumpmuskeln börjar slutta inåt igen (om du förstår), tycker i alla fall JAG... sedan så har jag sett veck där de går till mitt på rumpan...inte lika snyggt i min mening......

Det tar ett tag innan man lär sig att snyggt pressa veck..om det nu är någon tröst att veta det...

När jag pressar dem lägger jag byxan med bägge benen ihop (så som jag vek den först, så att säga) på strykbrädan och börjar med att stryka vecken när byxan ligger så.... det övre benet viker jag upp för att stryka insidan på det underliggande benet...sedan vänder jag på hela steken...stryker ovansidan på det överliggande benet..och viker sedan undan det för att stryka insidan på det underliggande...

Av damer nedfälles det undre toalocket i regel, väl?
*fnissar och busar lite*
Svar på tråden: Konsten att göra pressveck

Tack!

Skrivet av  cene37
tror jag fattade. Bakre ska sluta på \'stuss-spetsen\' så att säga. *?*

(Alltså det där sista... har det något med något annat snack att göra där jag också skriver? Är du där?? I så fall får du gärna göra en liten notis i min privata meddelandekorg... *nyfiken*)
 

*skrattar*

Skrivet av  makeba
vet inte vad du talar om för snack...jag är alltid makeba där jag är...
MEN... det blev så mycket "fälla upp" och "vika ned" osv..så jag kunde inte låta bli att citera ur en sång av..hmm....minns inte vem det var...men sången heter "Snus är snus och strunt är strunt om än i gyllene dosor"..så det var ett rent citat, inget mer \'
:-D
 

Artiklar från Familjeliv