Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det fler som gör så här?

Skrivet av Anonym
Jag och min sambo bråkar nästan aldirg, vi har (haft) det väldigt bra tills han gjorde mig riktigt besviken.
Jag var hos mina föräldrar över två veckor, då vi väntade vårt första barn.
Min sambo var hemma, efetrsom att han inte hade någon semester att ta ut.

När jag då kommer hem igen, får jag se ett mail som han fått av en tjej. I mailet står det bl a att de har tänkt att ses.
Jag blev så ledsen och besviken på honom och frågade varför han skulle träffa henne och vem hon var.
Han berättade att han sutit på en chattsida och pratat lite med folk och då kom i kontakt med denna tjej och de hade alltså mailat till varandra några ggr.
Men han sa att de aldrig hade tänkt att ses, iaf hade han inte tänkt det.
Jag förlät honom.

Det gick ca två år, jag blev gravid igen. Och precis samma sak händer IGEN!
Jag var hos mina föräldrar på semester med sonen och sambon hemma.
Vi kommer hem och jag får syn på ett mail igen. Denna gång har han tom skrivit att han är singel! Och tjejen bor i samma stad som oss.

Jag blev så förbannad på honom och frågade om det var sant att han skrivit att han var singel.
Och ja, det hade han.
Vi hade långa diskussioner ang detta och jag var faktiskt på väg att flytta från honom.
Men jag ändrade mig och vi bestämde oss för att glömma det hela. MEN jag kan inte göra det. Jag tänker på detta då och då och detta har medfört att jag inte längre har samma känslor för honom.

Är det ett normalt beteende hos en kille att göra så här?
Ska jag lita på det han säger - att detta inte betydde något för honom, utan han ville bara ha någon att prata med?
Svar på tråden: Är det fler som gör så här?

Hmm...

Skrivet av  Mama-Kriti m E -02, bf 29/5.
Jag skulle nog bli lite skeptiskt... får känslan att "En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket".
Vad gör han mellan graviditeterna? Chattar/mailar han inte då?

"Nån att prata med" tycker jag bara låter som en skitursäkt faktiskt. Har han inga kompisar? kan han inte prata med dig? Om nej, varför inte?`

Om du ska lita på honom vet bara du själv, lita på magkänslan och följ den.
Mig veterligt har min sambo inte haft några liknande aktiviteter för sig. *s* Han har iofs en massa tjejkompisar men det är sånna jag också känner och umgås med.