Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dom har tagit mina barn

Skrivet av survivor
Sanningen att alla barn i sverige kan omhändertas på lösa, falska grunder.
I mitt fall var det så med.
Jag har inget kriminellt förflutet, varken röker eller dricker, använder inte droger, har ingen spykisk sjukdom, har inte misskött barnen,eller gjort nått fel.

Det jag gjorde var att söka hjälp när Pojkenspappa var efter oss ,pojkens pappa har utalat dödshot över mig och misshandlat oss och hotat att döda mig vid fler tal tillfällen och öven gjort mordförsök samthotat att ta och föra ut pojken till finland där han är medborgare.
Vi levde med skyddade personuppgifter och blev hotade.
Jag sökte hjälp men fick kalla handen,då begärde dom in läkarintyg och började ifrågasätta mina föräldraförmåga samt började med en utredning.
Dom kollade inte ens upp mina uppgifter det var kränkande.Bara att han var dömd för misshandel stöld olaga hot på 90 talet och det gäller inte nu.
Han har en ny familj samt barn sa dom men hoten fortsätter sa jag men dom la ner polis utredningen trots att det fans vittnen osv.
Dom började utreda mig och min bakrund, att jag hadde blivit utsatt för insest samt övergrepp från 3½ års åldern till 15 av en släkting, samt tappat talförmågan,
haddde läs och skrivsvårigheter samt adhd gjorde att jag kom i särskolan i mot våran vilja. När jag var 10 blev jag gravid med min släktning där jag blev tvingad till abort utan att dom talade om för mig vad det var som skulle göras.efter aborten blev jag inkallad till socialen och fick utskällning samt upplysning om att:Dom som går i särskola skall inte ha barn" skulle du mot förmodan få barn i framtiden så kommer vi omhänderta barnen".

Utredarna fortsatte korsförhöra mig och leta fel allt jag sa vände dom imot mig.
Dom vände och vred på allt folk sa och la till saker i utredningen inte stämmde och det blev bara värre och värre.
När jag var 10 hadde jag en kompis från trakten som stöttade mig som själv hadde råkat illa ut av sin pappa som hjälpte mig vi hadde inte sex vi var bara vänner.stog det i rapporten att jag hadde
"mani på killar samt att jag levde ett vidlyftigt liv"
saken var bara den att jag var livrädd för killar och männ min egna sexuella debut som ja ville själv var när jag var 17 år.

sedan att jag träffade fel kille pojkens pappa som var sjukligt svartsjuk samt misshandlare samt blivit diagnostiserad spykopat skiter socialen i.
Sedan en tid efter det träffade jag en kille som var underbar som mitt ex hota både mig och min dåvarande kille som tillslut tog livet av sig.
Och det var mitt fel!

Jag bad om skydd hjälp en kontaktfamilj samt nytt boende men ikke. jag hamnade mer och mer under ytan.
Blev ledsen förtvivlad.Fick medicin för att orka med pressen samt stressen men det hjälpte inte. Då gick dom in med Lvu och fick det igenom även med uppväxtsplasering med telefonkontakt 1 gr månad träff med 2 st kontaktpersoner i familjehemmet.
Anl till den begränsningen var i själva verket en utredning på bup enheten i 8 dagar där jag träffade barnen 1 timma gånger 8 dagar.
Vi fick inte prata med varandra 2 st satt en meter imot oss och förhörde mig samtidigt som jag skulle leka med barnen när jag inte ville prata om vuxen saker med barnen så fick jag det i mot mig nu var begränsningen ännu värre och dom kritiserade mig för att jag brydde mig om barnen.Stress,trakasering kränkande behandling osv. Det var en enligt soc den mäst kvalifiserade utredning som finns.
Stämmer inte sa jag.Men det dom kom fram till gjorde så jag tappade luften.Det är lönlöst att bedriva föräldra utbildning samt stöttning i detta fal.
Hon har gått i särskola samt har adhd och kan inte skydda sig i från sin föredetta eller barnen.

Sedan har jag flyttade gav socialen ut mina skyddade person uppgifter 5 gr till mitt ex.
Utan att jag har fått ersättning eller ursäckt.

Och mina barn ja dom kommer jag inte få se igen.
Jag har blivit ifråntagen min föräldraansvar och mina rättigheter som mamma utan chans til överklagan.

Detta är sjukt och fel i rättsystemet.
man skall skydda offren inte gärningsmännen.
Endel skall inte vara socialsekreterare.
Jag kommer alldrig mera i mitt liv lita på en socialtant eller polis eller rättsväsendet det finns alltid ett hål att krypa igenom.



Svar på tråden: Dom har tagit mina barn

Det liknar så som de behandlade mig

Skrivet av  Marianne
när min son var baby. Så jag vet att det kan gå till så. Har du ingen att prata med och ty dig till? Var rädd om dig! Livet har varit hårt mot dig och de som skulle stötta när du bad om hjälp svek. Skriv dagbok till dina barn som de kan läsa om de vill när de blir vuxna. Och skriv en annan dagbok som är din egen för att läka dina egna sår. Jag önskar jag kunde hela den smärta du känner. Låt inte de som bedömt dig illa vinna! Kramar om dig!
 

Hej Marianne

Skrivet av  survivor
Tack för ditt svar.
Hur har dét gått för dej?
Har du fått din son tillbaka?

Här blev det en uppväxtplasering i mot min vilja.
Var på en dag bup utredning och var där i 3 timmar i 8 dagar ,fast barnen träffade jag bara 1 timma om dagen.Vi blev kränkta situationen var hemsk stressande
och det var möten varje dag och att skulle gå på löpande band inget naturligt.
2 personer som sitter och obsarverar vad du en säger och gör skapar olika situationer som varken är bra för barnen samt mig.Vi skulle vara kännslokalla robottar enligt bup.Det var hemsk kränkande.
Fast jag har träffat en psykläkare som är överläkare som säger att jag är psykiskt stabil och inte har nån psykisk sjukdom eller nått annat förutom min adhd.
Och att jag klarar av att ta hand om mina barn.
Men soc skrev ner sina lögner och det enda Bup cheföver läkaren sa till mig var att soc ljuger inte och jag behövde inte vara där dom där 8 dagarna för han ansåg att det var lönlöst och han hadde sin uppfattning klar..
Alltså denna utredning var förbeställd och i detta fall så erkände han det för mig den halv timma jag träffade han när han frågade om barnens sjukdomshistoria.
Jag har vittnen på att jag har skött barnen bra.
Jag knarkar inte dricker inte använder inte droger är inte kriminell,Dom har fått allt men det duger inte.

Tusen tack för dina värmande ord dom gav mig styrka.
Det som kommer hända är att jag kommeranmäla bupläkaren och soc.

Kram
 

Jag tappar andan när jag läser vad du skriver!

Skrivet av  Louise med William f.040213
Jag är på besök på den här sdan och har skummat lite i olika texter.

Men ditt inlägg var nog det mest gripande jag har läst. Så får det ju bara inte gå till, du har ju inte gjort något fel!

Kan du inte överklaga besluten? Dessutom så borde socialen polisanmälas för att de lämnade ut dina personuppgifter fast de inte får. Du ska absolut inte sluta kämpa för rätten till dina barn! Var stark, du har rätt till dina barn och du ska ha dina barn tillbaka. Kan du inte gå till presssen? Gör något som gör att andra människor öppnar sina ögon för hur du har det.

Jag hoppas att det löser sig för dig!

Tusen *KRAMAR*
 

man får knappt luft

Skrivet av  survivor
Tack för ditt svar.
Jag har tagit endel kontakter få se sedan vart det leder men det är så att en förälder som har fått sina barn omhändertagna får kämpa som sjutton för att få dom tillbaka,Har soc bestämmt sig för att man är okapabel så spelar det ingen roll vad andra läkare eller människor säger.
Fattar inte att det får gå till så här i sverige,

Men jag ger mig inte mina barns rätt är det jag går på och deras vilja...
Jag har inte gjort nått fel och det finns intyg men endå så blev jag fråntagen barnen för att jag söker hjälp och bad dom hjälpa mig,,,
Polisen måste åxå ha mer att gå på en polisanmälningar,
Åklagarna ser inte det så allvarligt på misshandlade kvinnor tycker bara att vi är jobbiga.Tycker att man inte har en chans osv
vi som har blivit misshandlade hotade till livet har rätt till skydd,,,
Vem ger myndighererna rätten att leka gud och bestämma att jag skall få leva i dag men du skall dö i morgon pga deras labila sett att se utsatta kvinnor med deras barn som ber för sina liv med en livsfarlig psykopat i hasorna....

Att bli så totalt utblottad och förnedrad som man blir vid ett lvu och sedan att det finns så många människor som försvarar socialens agerande samt fosterfamiljsföräldrarna vars bild av föräldrarna som dom har fått via papper och info från soc.
Sedan har dom redan sin uppfattning klar fast det inte stämmer och vägrar inse att detta är fel..
Hadde barnen farit så illa som dom påstog så hadde det varit en annan sak men i detta fall är det inte så.Utredningen från bup var redan uppgjord i förhand innan jag var där.
Bup läkaren sa det enda vi gör är fastställer utredningen,varför frågade jag dom sa bara att det är så det är där och det spelar ingen roll att du är här eller inte...Så uppfattningen hadde dom klar redan innan jag kom dit...

Detta är bistra sanningen för oss som lever med det..
Jag kommer aldrig sluta slåss för mina barn.
och jag vet att jag är en bra mamma,,,
Tusen tack Louise för ditt fina stöd och kramar dom värmde kram




 

Artiklar från Familjeliv