Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har själv varit placerad som barn

Skrivet av fd placerad
Hej! är idag vuxen och har varit placerad som barn först ofrivillig pga av att min mor hamnade på sjukhus, jag fick bo på ett jourhem. sedan fick jag flytta hem igen men då ville jag ej det. Först var det hemskt att bli tvångsplacerad det ville jag ej men med tiden så var det bra för mig mig så därav jag inte ville flytta hem igen jag fick flytta till en annan familj. Men än idag har jag minnen av soc och dom är ej trevliga!! dom behandlade mig som att det var mig det var fel på även fast jag vart tvångsplacerad så var det för att min mor var intagen på sjukhus! var precis som att det var jag som hade förosakat detta och det var det inte. så den känslan fanns alltid där, kollar man inte upp fall till fall eller tittar man på en mall !! Det är inga som jag vill ha kontakt med förtroendet har sedan länge blivit förstört tyvärr. Läste om att tex sociala myndigheten om man inte är nöjd eller man har nåt att klaga på så finns det ingen att vända sig till! Är detta sant? är det någon som vet nåt om detta!
Svar på tråden: Har själv varit placerad som barn
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv