Ang inläggen här nedan om "dagis" eller daghem eller förskola, "lekis" ell |
|
Skrivet av | En pedagog |
så tycker jag inte man måste vara så himla superhård om någon tex en förälder råkar säga/skriva fel. Om någon i mitt arbetslag däremot tex säger "lekis" så rättar jag denne VÄNLIGT och upplyser om att det heter förskoleklass. Man lär sig ju faktiskt av hur andra gör och säger! Ju fler av oss pedagoger som säger förskola och Förskoleklass och dessutom VÄNLIGT påpekar för våra närmsta kollegor om de säger fel, desto fler är vi som på det viset lär ut vad det heter nuförtiden! |
|
Svar på tråden: Ang inläggen här nedan om "dagis" eller daghem eller förskola, "lekis" ell | |
|
|
Hoppas du inte retar gallfeber på ditt arbetslag.....(imt) |
|
Skrivet av Vad käckt! | |
- | |
PÃ¥ min arbetsplats |
|
Skrivet av En pedagog | |
är vi raka mot varandra och det uppskattas hos alla. Om jag retar gallfeber på någon får jag reda på det omgående, förresten så uppskattade personen i fråga att jag rättade henne. Det är skönt att det finns raka människor! Det kan inte vara lätt att inte våga säga vad man tycker utan låter det gå så långt så att man låter sig retas till gallfeber ! | |
|
|
hm |
|
Skrivet av Vad käckt! | |
Jag tycker iofs det är jobbigt med vuxna som spelar "Fröken Duktig" och rättar när man säger fel. Däremot kan man se till att använda de riktiga termerna själv när man pratar, så omgivningen hör. | |
Det var precis |
|
Skrivet av En pedagog | |
det jag menade! Självklart springer jag inte omkring och är "fröken Duktig" hela dagarna, har själv svårt för sådana människor utan jag sa till vid ett tillfälle då jag hade hört detta LEKIS ganska många gånger. | |
Ja, det här är ju viktigast av allt det är bra att |
|
Skrivet av förskollärare | |
vi bryr oss om det som är väsentligt. Här har vi barngrupper på 6-års och fritids som är groteskt stora så att många av oss inte kan göra ett bra arbete, utan vi har någon form av barnförvaring. Personligen struntar jag i vad föräldrar och kolleger kallar oss huvudsaken är att man vet vad man menar. | |