15 800 ingångslön BSK (enkät) |
|
Skrivet av | Undrande |
Hög eller låg, vad anser ni ??! | |
Svar på tråden: 15 800 ingångslön BSK (enkät) | |
|
|
var i landet och |
|
Skrivet av Sara m. Isak | |
hur mkt erfarenhet? | |
Uppsala och nyexad ! IMT |
|
Skrivet av Undrande | |
gh | |
|
|
Rätt så ok för att vara nyexad |
|
Skrivet av Ulrica | |
fast egentligen alldeles för lågt betalt, med tanke på vad vi ändå arbetar med.... |
|
Lön |
|
Skrivet av turmamman | |
jag tycker att barnskötare har väldigt dålig lön över lag. Men jag själv som har jobbat som barnskötare i tio år har 14300/ mån. Så jämfört med det så är ju 15800 i ingångslön väldigt bra. | |
Oj det var inte mycket, 10 år.. |
|
Skrivet av :-) | |
du borde verkligen begära minst 16.000. LOVA att du inte accepterar mindre vid nästa löneförhandling *morr* ;-) |
|
|
|
För att vara nyexad Barnskötare |
|
Skrivet av :-) | |
tycker jag nog att det är en bra lön ja... (eller bra och bra, men så bra det nu kan vara)... |
|
Fy, vad orättvist! |
|
Skrivet av Sara | |
Jag är barnskötare/barnsköterska och har nu 15300 i heltidslön. Jobbar iof bara halvtid, men ändå!! Jag blev färdig -92!! Borde inte jag ha mer då????!!! Grrr!! Nu blev jag arg! Så, du borde väl vara nöjd antar jag om 15800 är ingångslön för en nyexad! Jag ska ha ett allvarligt snack med chefen, detta accepterar inte jag. /Sara, som känner sig sviken.... |
|
Angående BSK lön |
|
Skrivet av Fattig Fskl! | |
Jag är förskollärare och har jobbat heltid sedan -95. Alltså 7 års erfarenhet och jag har 16 500 i månadslön. Jag betalar 675 beskattade kronor till CSN för mina lån varje månad. Så inte tjänar man på att utbilda sig i alla fall... Jag tycker vi har skitlöner allihopa och borde säga ifrån TILSSAMMANS! Ingångslönen på MAX (hamburgare ni vet)är 15 000 om man är över 20 år...*s* |
|
|
|
Det är inte jag som får den lönen utan |
|
Skrivet av föreståndaren | |
det är en barnskötare som vi nyligen anställt som får det. Jag kan tillägga att jag arbetar som föreståndare på en föräldrakooperativ förskola och var bara lite nyfiken ang denna lön. Jag tycker att du ska ta ett snack med din chef, men se gärna till att förbereda dig noga genom att punkta ned VARFÖR h*n ska ge dig löneförhöjning. Framhäv dig själv och vad du tillför verksamheten. Lycka till ! |
|