- halloj Ni som jobbar på förskola |
|
Skrivet av | mammsis |
De som arbetar på förskolan hos oss är inte så intresserade av att skapa en trevlig miljö. De har inte ideerna eller pengarna, fast man kan göra så mycket med små medel. Jag arbetar själv med inredning och tycker miljön är viktig för barn. Målade massor av figurer (pippi, alfons, bu och bä mm) och skar ut, de är cirka 50 cm höga. De blev väldigt glada för dem. Nu är jag sjukskriven och vill sysselsätta mig med något, funderar på att göra en julkalender till dagis i form av gata med hus. I de olika dörrarna och fönsterna ska de vara olika figurer och saker som hör dagen till. Inga presenter utan en saga som läses varje dag och då de för öppna en dörr eller dylikt och någon finns där. Vad säger ni tror ni de blir glada? |
|
Svar på tråden: - halloj Ni som jobbar på förskola | |
|
|
Att ha dig |
|
Skrivet av Nicolle | |
som anställd måste vara guld värt. Det finns inget som är så uppfriskande och roligt som kretiva människor på dagis, speciellt om man inte har så mycket pengar att röra sig med. Jag hoppas dom uppskattar dig, och jag skulle pers bli jätteglad om vi fick en julkallender till dagis. Fortsätt med det du gör!!!!!! Kram! |
|
tack! |
|
Skrivet av mammsis | |
Tack nicolle blev glad av dina rader. Ska ta en bild när kalendern är klar. kram |
|
|
|
ÅH! kan du |
|
Skrivet av Linda m Oliver | |
skicka en åt mig också. *ler* Jag har tummen mitt I så jag fixar o donar inte med mysighet så mkt på jobbet. Jag hade blivit jätte glad för en sådan kalender o även för de bilderna du gjorde. För några år sedan hade vi en mamma som sydde gardiner till oss för de vi hade var så fula o vi fick inte lov att köpa nya. :-( Jag hade tagit tit mina sovrumsgardiner till ett rummen resten var pest... Så hon sydde till Hallen, toaletten, matrummet, och ett av lekrummen. TOPPEN! Visserligen var en gardin rätt ful enl. mig , dvs. lite för ryschig förmin smak MEN barnen tyckte den var ljuvlig med sina volanger. *ler* |
|
Det är liksom så... |
|
Skrivet av Koppa | |
att ideérna om hur en förskola ska vara skiftar (det går ju mode i det också) och det har varit så att det inte ska vara "mys-pys" på förskola. Det är barnen som ska utvecklas i sin kreativitet bla bla. Mycket av det nya är bra, men just den biten har vi på min avdelning struntat i. Det är väl klart att barnen ska få ha det lite hemtrevligt och mysigt, många barn är ju på förskolan de flesta av sina vakna timmar. Men jag tror visst dom blir glada av din kalender, den låter jättefin. | |