20 år senare ska jag jobba som förskollärare! |
|
Skrivet av | Birgitta, since 1997 |
Jisses, hur ska detta gå...? *S* -83 blev jag färdig förskollärare, då fanns inga jobb och jag har alltså jobbat 20 år i andra verksamheter. Pedagogik har alltid varit en del av mitt jobb, men i princip har det enbart handlat om vuxenutbildning. Nu ska jag vara med och starta en helt ny förskoleavdelning! Jag har ju inte en susning om nånting, är de riktigt kloka som anställer mig? *S* |
|
Svar på tråden: 20 år senare ska jag jobba som förskollärare! | |
|
|
De är säkert jätte kloka |
|
Skrivet av Mia&Ludvig29/12-01 | |
som anställer dig.Jag öppnade en ny avd för ett år sen. Fråga gärna om du undrar nått. | |
Vad kul ! |
|
Skrivet av Mikaela | |
Välkommen tillbaka till ett härligt yrke! | |
|
|
Säkert! |
|
Skrivet av S-J | |
Jag var med och startade upp ett nytt delvis fristående fritidshem då jag bara varit utbildad i ett år och dessutom var ganska ung (23), och det gick strålande om jag får säga det själv *s* Så varför skulle inte det gå bra för dig? Lycka till! |
|
Grattis till jobbet |
|
Skrivet av ingalill62 | |
Ring mig så ska jag stötta dig min kära kurskollega. Det blir nog bra ska du se. Du är ju både klok och vacker. |
|
Känns lite som mig! |
|
Skrivet av Christina m. Freja maj-02 | |
Jag är 4-9 lärare med en barnskötar utb i botten. VAntrivs som lärare och har nu fått jobb som "förskollärare" på en småbarnsavd under våren. *nervööös!* :-) Hoppas kunna ventilera och få tips och idéer här inne! Är inte detta litegrann ett sådant forum? Det kommer säkert att gå bra för både dig och mig! Skönt att vi inte är ensamma! Hej! :-) |
|
|
|
Kul! Du har ju din utb. i ryggen o |
|
Skrivet av Linda-m-Oliver | |
har ju jobbat med pedagogik ialla år. Visst behöver du mer om barn, men du lär märka efterhand vilka områden du behöver mer kunskap i. Det kommer att gå så bra. KUL att var med o starta upp ngt nytt! Jag var med o omstartade en avd. för flera årsedan. På min avd var det bara jag kvar o på grann avd. ingen personal (många vikarier o några som gick till 6 års verksamheter när de startades ). Inga barn på ngn avdelning. Det var spännande! Kul! Jobbigt! Framförallt lärorikt! Lycka till!!! |
|
Tack för alla svar! |
|
Skrivet av Birgitta, since 1997 | |
Mitt självförtroende är iofs gott, jag litar på att jag klarar det mesta, men jag är ändå orolig för att allt kommer att bli kaos den första tiden eftersom det hela är nytt för absolut alla inblandade. Nåja, man kan inte göra mer än sitt bästa, eller hur? |
|
Heja Heja! |
|
Skrivet av Anka | |
Jag blev klar 94 och ville inte jobba som förskollärare. Efter två mammaledigheter a ett år vardera, tre misslyckade anställningar som förskollärare varav en där jag blev utfryst, en lyckad som jag ändå sa upp mig från pga av restiden och två år på hemtjänst jobbar jag nu på en småbarnsavdelning och jag ger järnet, känner mig jätteduktig, följer min intuition och känner att jag är som gjord för det. Är uppskattad av barn, föräldrar och chef, av kollegor sådär men jag har varit med om värre. Självförtroendet är ändå bättre än förr. Jag jobbar reggioinspirerat. | |