Ang. aftonbladets artiklar om pedofil/dagis. |
|
Skrivet av | Undrande |
Hur ska man kunna arbeta med män inom förskolan? Hur ska män kunna arbeta inom förskolan utan att alltid bli ev misstänkt. Enligt artiklarna så är det väldigt svårt att se/märka om barn varit utsatta för övergrepp. Ni som arbetar med män inom förskolan. Har ni pratat om detta? Har ni ändrat på arbetssättet? T ex inte arbeta ensam med barn? Hur har ni hanterat detta på er förskola/skola? /Undrande |
|
Svar på tråden: Ang. aftonbladets artiklar om pedofil/dagis. | |
|
|
Men varför blir alltid män utpekade? |
|
Skrivet av Less.... | |
Det finns ju kvinnliga pedofiler oxå....... | |
98-99% är män som är pedofiler (imt) |
|
Skrivet av Undrande | |
. | |
|
|
Av de som är dömda/misstänkta menar jag |
|
Skrivet av Undrande | |
Det är till största delen ett manligt problem. Och det är ett faktum att män med den störningen/dragningen söker sig till yrkesområden där kan få tillfällen att begå övergrepp. Tillbaka till frågan... som jag ställde först. Se första inlägget. /Undrande |
|
Vi har inte pratat om det... |
|
Skrivet av Mia.fskl | |
Finns det överhuvudtaget någon som är dömnd som har arbetat på förskola? |
|
Jag fick lära mig |
|
Skrivet av Helena, fsk | |
på en utbildning om barn i riskzonen och deras signaler att det i princip _aldrig_ är förskollärare eller utbildade barnskötare som begår sådana handlingar. Det är helt enkelt för lång utbildning= för lång väntan! Däremot förekommer det hos idrottsledare, scoutledare o.dyl. där man kan vara nära barn utan formell utbildning. Jag arbetar med två män på förskolan och vi har mest pratat om det ur deras synvinkel, hur otroligt jobbigt det blir efter varje pedofilskandal. |
|