Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag var på anställningsinterjuv igår..

Skrivet av Barnskötare med 15 år erfarenhet
men jag blev lite misstänksam idag när jag var in på arbetsförmedlingen på nätet. Då har förskolan som jag var på en ny platsannnons inlagd. Tycker det känns lite konstigt för det är bara en avd på den här förskolan då det är ett kooperativ. Tycker dom borde ha sagt något igår när jag var där. För i den platsannons som gjorde att jag sökte var att dom även kunnde tänka sig en Barnskötare/ förskollärare och ansöknings tiden för den gick ut den 22/11.Och nu på den nya tjänsten som är utlagd så söker dom bara en förskollärare och ansöknings tiden går ut den 29/12. Känner mig lite lurad! Eller är jag dum som känner så här.
Svar på tråden: Jag var på anställningsinterjuv igår..

För få sökande?

Skrivet av  Sofia*
Kanske de inte tycker att de fick tillräckligt många sökande och vill ha fler att välja mellan? Det är inte ovanligt. Omständigheterna kan ju också ha förändrats, någon har blivit gravid eller ska sluta osv. Hör av dig till dem och fråga, att man är intresserad brukar ju aldrig tolkas som negativt.

Visst du kan ha rätt...

Skrivet av  Barnskötare med 15 år erfarenhet
men jag känner mig ändå lurad. Det visades när jag var där i förgår på interjuv att det var två tjänster och det stog det inget om i plats annonsen. En tillsvidare och en extra fram till sommaren. Jag har bara sökt tillsvidare tjänsten. Dom frågade i för sig när dom ringde och talade om att dom ville ha dit mig på intejuv att det handlade om en extra också, nu kommer den troligen inte bli en heltid och ingen tillsvid

JAg tycker endå att det känns olustigt när man ser att att dom annonserar igen dagen efter man har varit där på interjuv. Tycker att dom hade kunnat tala om det, Jag tror nämligen på att med ärlighet kommer man längst med. Nu skulle jag få veta innan jul hur det blir. Men nu kommer jag att var misstänksam när dom väl hör av sig. För jag tror att jag att kunnat trivas rätt så bra på den arbetsplatsen.

de har säkert lagt in

Skrivet av  gwendolyn
annaonsen tidigare fast den dök upp dagen efter. fk har väl en handläggningstid på sådant. den skalli n, kollas, läggas upp på nätet. jag tror inte du behöver känna så. och är det viktigt för dig får du väl helt enkelt fråga hur det ligger till!