Behöver ett snabbt råd!!!! |
|
Skrivet av | Barnskötare |
Jag har blivit erbjuden en resurs tjänst på 80% fram till sommaren. Jag hade sökt en fast tjänst, men den har dom valt att annonsera ut igen. Efter som dom vill ha en förskollärare.(Visst möjlighet att få jobba upp finns) Jag tvekar efter som jag vill jobba heltid. JAg är rädd att jag kommer få lägre SGI efter som den i såfall kommer att räknas på en lön på 80%. I det här läget har jag val möjlighet. Jag kan fortsätta att vara föräldrarledig till Maj för att sedan börja leta jobb på allvar. Så det lutar nog åt att jag kommer att tacka nej, för jag kommer ändå stå utan jobb till sommaren. Hur hade ni gjort. Åse ursäkta skrivröran |
|
Svar på tråden: Behöver ett snabbt råd!!!! | |
|
|
80 +20 |
|
Skrivet av Sofia* | |
Du kan väl arbeta 80% och sedan vara föräldraledig eller stämpla resterande 20%. Då blir det ju fulltid! | |
Min sambo ska vara föräldrarledig... |
|
Skrivet av Barnskötare | |
så det altenativet går inte. Det andra altenativet känns inge roligt att behöva skriva in sig på arbetsförmedlingen för 20% för att stämpla. Är ganska trött på det. Hade så innan jag fick barn. JAg vill kunna välja själv heltid eller deltid. Utan att blanda in arbetsförmedling och a-kassa Åse |
|
|
|
Ta jobbet! |
|
Skrivet av Helen | |
Jag skulle antingen ha stämplat upp eller sett till att få jobba mer på det stället där jag blivit erbjuden jobb. Alternativet är väl att din man jobbar en dag i veckan och är f-ledig 80% annars? Problemet kanske är att du inte vill jobba så mycket, för om du tackar nej riskerar du att bli helt arbetslös och kan alltså vara hemma heltid tillsammans med dina kära. Nä, låt din man ta hand om ert barn, tycker jag. | |