Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dags för operation... =(

Skrivet av Joanna & Erik 000518
Så var det dags för operera Eriks halsmandlar samt troligen sätta rör i öronen. Det blir på torsdag nästa vecka. Känner mig som en blödig mamma, tycker synd om Erik som inte får dricka/äta något på morgonen och för att han ska ha ont i halsen när han vaknar... =( Och det värsta av allt är att jag är så nervös för han ska sövas... blir så rädd. Löjligt kanske...?

Finns det nångon som gått igenom detta och kan berätta lite för en hönsig mamma?

Erik självtycker det ska bli roligt att "få sova på sjukhus" hans största oro är vilken färg det är på pyjamasen. =)
Svar på tråden: Dags för operation... =(

Michelles lillebror har fått rör

Skrivet av  Annika m. Robin 2år på sön & Michelle 4 år
han fick dem den 10/5 och det gick superbra.
Av det lugnande blev han vinglig och fnissig och själva rör insättningen tog max 10 min.
Sen sov han i nästan 2 timmar och var sen som vanligt, bara lite vinglig i benen.

Michelle ska kanske få operera bort sina halsmandlar/polyper för hon snarkar när hon sover och har ev. lite andningsuppehåll, men inget är klart om det än.
Har eran son också andingsuppehåll, hur långa isåfall?

Visst var det lite sorgligt att lämna sin son inne i OP rummet, några tårar kom allt.
Men själva sövningen gick fint.
Han satt i mitt knä och hade nappen och sin snutte och en bil i handen.
Sen sprutade de in sömnmedlet via en kanyl i armen och han somnade lugnt.
Fast sekunderna innan han somnade så började han åla runt och ha sig, nån reaktion på medlet kanske.
 

Erik sover

Skrivet av  Joanna & Erik 000518
dåligt på nätterna med vissa andningsuppehåll, dock inte jättelånga. Han har tydligen ovanligt stora halsmandlar som nästan går ihop helt när han gapar.
Så skönt att det gick bra för er, kan jag känna mig lite lugnare. =)
 

Elvira har gjort en sån operation,

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
då var hon 13månader gammal. Hon hade haft massor av öroninflammationer, så hon fick rör i öronen och så tog de bort näs-svalg-mandlarna eller vad det nu hette, som visade sig vara kroniskt inflammerade.
Det gick riktigt bra, vi fick fara hem på kvällen.
Alla barn reagerar så olika på narkosen, men de flesta är rätt så groggiga då de vaknar upp, och gnälliga och vet inte var de är och så, då behöver de efter en stund somna om, och då de vaknar andra gången är de mer sig själva.
Visst är det lite skrämmande med narkos, men det kommer att gå bra, det är ingen lång & invecklad operation tack & lov.
Lycka till på torsdag! Skriv gärna och berätta hur det fick!
 

Tack för

Skrivet av  Joanna & Erik 000518
peppningen!! Rapporterar till veckan!
Skönt att det gick bra för er opereation!
 

Artiklar från Familjeliv