Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Elvira plockar blommor i ett....

Skrivet av Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
nu på sommaren, varje gång vi är ute så springer hon till dikeskanten och plockar maskrosor, såna där vita hästhov eller vad de nu heter och många till.
Först var det ju jättesött, hon kommer med varje blomma och säger "Åt dig, grattis!" och ler med hela ansiktet.
Men...det blir liksom för mycket, hon är helt galen i att plocka blommor. Hon öppnar dörren och springer ut utan skor bara för att plocka en liten gul blomma hon ser från fönstret. Vi har mssor av små vaser och vattenglas här hemma med blommor i nu.
De där "Nämen taaack, så fin!" börjar bli lite krystade småningom.
Och nu låter jag ju jätteelak som klagar på att flickan plockar blommor, hujj! För visst är det fint & bra, men allvarligt talat skulle det få lugna ner sig lite...
Kanske de finns fler blomplockande små töser här inne? *L*
Svar på tråden: Elvira plockar blommor i ett....

Oja!

Skrivet av  Annika m. L02 & W00
Wilma är helt tokig i att plocka blommor. När vi är på landet plockar hon stooora buketter (tulpaner, påskliljor, gullvivor mm). Det är knappt att vaserna räcker till, brukar få ta dricksglas ibland :-)
Visst är det gulligt :-)
 

Här länsas rabatterna:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Corrinda älskar åxå att plocka blommor!
Mina två töser på 10+8 år plockar de med, och så Robban förstås, men det är Corrinda som plockar flest,mest och helst:0)

Idag fick jag hejda henne i stadsparken när hon precis framför ögonen på trädgårdsmästarna skulle plocka en vit tulpan....*hooopppsan*s*

Hon har med hjälp av tvillingbrorsan knipsat av alla våra tulpaner med högst en cm skaft, och nu ligger prästkragarna illa till.....grannarnas blommor som råkar sticka ut utanför staketen tar hon åxå..

Och så får man en bukett och orden "Vassego mamma, jag älskar dig" typ 3 gånger om dagen:0)

Fast jag tycker om att få blommor!
Ibland blir det mkt men för det mesta så känns det bara sååååå underbart, för det är ju vår och sommar när man kan plocka blommor!!

Ha det gott bakom alla vaser;0)
 

Nix!

Skrivet av  Uschi
Inga blomplockande töser så långt ögat når. Men en lite kille på 4 år som också plockar blommor.
 

räcker upp en hand

Skrivet av  Monica m Linnea 000317 o Linus 030529
Älskade Linnea kommer dagligen in med en söt liten bukett.
Jag sätter dem i en liten vas på köksbordet. Vi har alltid färska små söta blombuketter.
Det är allt från prästkragar till smörblommor.
 

Jaaaaaa

Skrivet av  StoraNs mamma
Min tjej älskar att plocka små maskrosor och annat fint.

Men nu har hon fått vara inomhus ett par dar - feber och öronont.
 

ja jag har knappt inga blommor kvar *s*

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Änglen Loke-02, Viggo-03
varje dag kommer hon in med en bunt som jag får sätta i en vas...det blir mycket blommor på en vecka :-)
 

Artiklar från Familjeliv