Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En liten enkät!

Skrivet av Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
1.
Vad gör din 4-åring just nu?

2.
Vad han h*n på sig för kläder?

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?

Svar på tråden: En liten enkät!

Våra svar:

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
---Hon leker med sin lillasyster & sin storebror med studsbollar ut i hallen...

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
---En dräkt med blus & byxor i mjuk velour, blommigt i orange & rött.

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
---Vi kommer inte att göra nån längre resa, utan några dagsutflykter. En dag skall vi fara på en 3 timmars bilresa bort till ett nöjjesfält, och en annan dag 2 timmar bort till en djurpark.
Och så kommer vi att fara och hälsa på barnens farmor & farfar, fara och bada bara det blir lite varmare, ha picnic osv.

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
---Vi har aldeles nyss börjat använda stödtecken åt henne då vi talar pga. hennes försenade talutveckling, det har hon börjat härma så smått, vieekt är meningen. Så det är pinfärskt. *L*
Så har hon ett stort intresse i att plocka blommor som ni kunde läsa nertill, och så har hon börjat rita lite oftare än tidigare.
 

Mina svar:

Skrivet av  Lena med Johanna och Petra!
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
svar:Hon är ute och leker med dockvagnen
2.
Vad han h*n på sig för kläder?
Svar:Blommiga byxor och en svart t-shirt
3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
Japp vi ska åka till Grekland 2 veckor skönt! blir nog mkt sol och bad:o)
4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
Svar:Det nyaste är nog katter.

 

Våra svar

Skrivet av  StoraNs mamma
1. Hon leker med sina mjukisdjur och ger dom olika raser, en är en Mopser och en är en Boxer :)

2. Jeans och rosa t-shirt

3.Vi ska vara hemma & i stugan. Bada och äta glass i stora lass och sådant.

4. Cykla och åka bakom cykel är det senaste skojet.
Hon har börjat rita mycket, tjusiga teckningar med olika motiv.
 

Våra svar.

Skrivet av  Nettan & Evelina + bf 25/9
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
- Sover.

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
- Trosor tror jag bara (sambon som nattade och jag vågar inte lyfta täcket).

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
- Bara njuta och vara med mina föräldrar i sommarstugan.

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
- Cykla - nu när det går utan stödhjul så är det så spännande.

/Nettan
 

Han

Skrivet av  Mmaria
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
Svar: Jag hoppas att han äntligen har somnat!

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
Svar:En pyjamas, långa ärmar och långa ben.. tokvarmt men är man envis så är man!

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
Svar: Jupp, vi flyttar och dit vi flyttar kommer KUSINERNA från sthlm att bo i några veckor *stor waowfaktor*. Så äventyrsbad, racing och drakflygning ska hinnas med.
4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
Svar: Jupp, att spela kulor verkar alla ungarna häromkring hålla på med, båda fyra och tioåringarna. Tur kulor inte är så dyrt :-)
 

Sover:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
Klockan närmar sig midnatt så de sover...men tidiagre ikväll var de ju vakna, så jag svarar efter det:0)
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
** De såg på video innan de skulle sova, innan dess hoppade de studsmatta:0)

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
** Robban hade oranga kortbyxor och en Sverige tröja:0)
Corrinda hade en blommig kjol, ingen tröja men en tunn jacka? ..jaja...*s*

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
** Ja, vi ska åka till Astrid Lindgrens värld, det är den stora saken som händer, i samband med det hälsar vi på gammelfarmor:0) Vi invaderar hennes hus för hon bor nära ALV, och tolererar inte att vi bor nån annan stans:0)
Sen ska vi till Tom Titt, Grönan,bada!!!ev Furuvik, hälsa på kompisar i Sundsvall, och en del andra utflykter beroende på väder och ork:0)


4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
** De cyklar! Med stödhjul och de far fram som små raketer!! Corrinda älskar att måla och rita, även om det inte är helt nytt, Robban gillar att klättra....pust...*s*

 

Vad kul!

Skrivet av  Uschi
Var bor gammelfarmor?
Vi har landet precis mitt mellan Hultsfred och Vimmerby. Där ska vi vara en hel del i sommar.
 

Gammelfarmor...

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
..bor i en liten pytteby utan för Emmaboda, Trollagärde heter den.
Det är ett så gulligt namn så det är inte klokt!!
 

Vad roligt att

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
ni kommer till vår stad o hälsar på oxå :). Tänkte på tom titts..... men du . ska ni inte passa på o gå till sydpoolen när ni ändå är här då? Där ska det ju vara jätteroligt för barn.............?


 

Uschi svarar

Skrivet av  Uschi
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
***Tittar på Merlin- den magiska valpen.

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
***Dinosauriepyjamas

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
***Kolmården, Astrid Lindgrens Värld, Gränna, farmor & farfar, morbror och landet. ( Tur att vi har 7 veckor på oss)

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
***Han har faktiskt börjat läsa så smått. ( Ja, jag veeeet! Jag skryter! Men jag är ju så stolt. Det är ju jättetidigt)
 

Läsa?!

Skrivet av  Becka med Elvira 25maj + 2 syskon
Ja jisses, det var tidigt det! Jag tror att det är milvids skillnad på våra 4-åringar du, Elvira som inte ens kan prata okej ännu, håhå!
 

annikas svar:

Skrivet av  Annika m. Robin 2år & Michelle 4 år
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
#är på dagis

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
#Hon har lila manchester byxor, ett svart skärp med flames och en röd/vit randig tröja (hennes val)

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
#har hyrt en stuga en vecka i hunnebostrand, ska ev till HBG och Norge en snabbis och så liseberg mm

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
#nej inte direkt, men spela spel är kul, hon har fått några i present och så spela Bamsespel på datorn
 

Ulrika svarar....

Skrivet av  Ulria, Wille-00 & Veronica-97
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
* på dagis

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
* en grön Bondelid tröja, gröna byxor och gympadojjor

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
* 5veckor i Frankrike

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
* Veronica´s sparkcykel är skoj. Tyvärr är det det gamla vanliga buset han håller på med. Har fått en låååång och snygg repa i lacken på min bil.
 

Mina svar!

Skrivet av  Annika m. L02 & W00
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
*** Har ingen aning, kanske ute och leker (barnen är hemma med pappa som är pappaledig och jag är på jobbet)...

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
*** Ingen aning (se fråga 1) men jag gissar på klänning eftersom hon alltid vill ha det.

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
*** Vi ska flytta om två veckor, från Stockholm till Kalmar. Sedan ska vi till Norge till några kompisar, till farmor och farfars landställe och slutligen till stugan på Öland.

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
*** Det nyaste är nog intresset för datorer och spel hon fått; Lekstugan (som är alldeles för lätt) och Förskolan (som hon kan sitta länge med).
 

Tova...

Skrivet av  Annika T & Tova
1. Vad gör din 4-åring just nu?
* På dagis.

2. Vad han h*n på sig för kläder?
* Hon har en rosa tröja och blommiga byxor.

3. Skall ni göra nått speciellt i sommar?
* Tio dagar till släktingar på Gotland. Ev cykelsemester med tält.

4. Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
* Cykla är kul. Och så har hon byggt en dockskåp med legomöbler som hon pular mycket med. Å så våra kattungar :-)
 

våra svar

Skrivet av  Monica m Linnea 000317 o Linus 030529
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
Linnea är ute och leker med två kompisar.

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
Hon har röda jeans,en kortärmad top och sandaler.

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
Till Öland i 4 dagar, annars blir det dagstripper till skläkt och bekanta eller vara hemma/vid sjön.

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
Hon tycker om att hoppa hopprep, hon kan hoppa ca 7-10 som mest.
Så cyklar hon utan stödhjul, sedan 1 vecka tillbaka, gissa om hon är glad att pappa tog bort stödhjulen.
 

Våra svar..

Skrivet av  Anna och Felix Ace 000504
1.
Vad gör din 4-åring just nu?

Just nu är han hos pappa (medans mamma jobbar, usch) och leker med lite grannkompisar och vägrar gå in och göra sig i ordning för natten..

2.
Vad han h*n på sig för kläder?

Hihi, djurgårdströja och mjukbyxor, adidaskepa och svarta joggningskor

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?

Legoland, Norrlandsresa och kanske Astrid Lindgrens värld.....

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?

Hahaha...rymma!!! Han rymmer hela tiden och gömmer sig, så man får hjärtsnörp var och varannan dag!!


 

Joanna svarar

Skrivet av  Joanna & Erik 000518
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
*** Han är på dagis

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
*** Långbyxa, kortärmad, jeansjacka & keps

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
*** Vi ska åka till Finland, vara i stugan en vecka och i Helsingfors en vecka. Hälsar på släkten.

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
*** Cykla utan stödhjul är det senaste intresset.
 

Mina svar...

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
* Är hemma med pappa och lillasyster, säkert ute o leker med kompisar. (men kan inte svara helt korrekt eftersom jag själv är på jobbet just nu)

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
Ingen aning! När jag gick hemifrån imorse så hade han fortfarande pyjamas på sig....

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
Det enda planerade är resa till Göteborg i en vecka o bo hos sambons bror. Besök på Liseberg i två dagar lär det bli, även en tripp till slottsskogen och universeum säkert....
Ev åker vi även till Malmö på semestern för att träffa sa,bons farföräldrar men inge säkert. Grönan ska vi väl oxå försöka hinna med och så klart skansen....

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
Cykla, cykla o cykla!! Fort ska det gå o bromsa kan han inte......
 

Mina svar

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Änglen Loke-02, Viggo-03
1.
Vad gör din 4-åring just nu?
svar: är på dagis ute och leker

2.
Vad han h*n på sig för kläder?
svar: gröna bomullsbyxor, t-shirt och en långärmad över

3.
Skall ni göra nått speciellt i sommar?
svar: blir väl bad, sol och festival i Blekinge. Sen tar vi en tur till Öland och kanske barnens gård i karlskrona

4.
Har din 4-åring börjat leka med/sysselsätta sig med/intressera sig för något nytt på sistone? Vad är det nysaste intresset?
svar: kan inte komma på nåt, kommer jag på det så skriver jag det senare

 

ja just det

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Änglen Loke-02, Viggo-03
spela spel på datorn...bamse, kalle kunskap och bananer i pyjamas. Jag är även pågång och köpa Nemo spelet... :-)
 

och kattungarna förstås

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Änglen Loke-02, Viggo-03
de pysslar hon med hela tiden..
 

Artiklar från Familjeliv