Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag är jag så glad att jag jobbar

Skrivet av Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
extra. Har haft en hemsk dag, fast ändå en rätt bra dag. Barnen har varit på hemskt humör. Linus vägrar lyssna på mig, totalvägrar alltså! Han gör saker som går mig på nerverna och så lyssnar han itne när man säger till. i morse blev jag så arg, efte att ha gormat i över en halvtimme, så jag tog det han hade i händerna slängde det med kraft på golvet och lyffte honom in i hans säng. Då blev ju Lova så klart jätteledsen, för så arg har mamma aldrig varit....
Tog upp Lova och ut ur rummet kommer Linus efter ca 1 minut med världens fulaste keps som han hittat bland sina saker och har ett spjuveraktigt leende på munnen. Jag kunde ju itne hålla mig utan började asgarva. Vilken bra respekt man får då....

Han är väl säkert i den åldern när han vill testa o se hur långt han kan gå men idag blev det för mycket. Dessutom så hade jag sovit uruselt pga att Lova höll igång sen ca tre på natten och somnade inte förrens nån gång innan sex. Lova har varit grinig och ville inte ha mat till lunch, välling funkade dock bra som tur är.

Som tur är oxå så har jag mina underbara grann-mammor så vi var ju ute på gården nästan hela dagen så lite hjälp fick man ju allt. och Linus fick busa av sig det värsta. Vi tog tom fram en pool till ungarna så dom fick bada i det hrliga vädret vi haft idag.

Men jag måste ändå säga att det kändes skönt och få komma till jobbet idag, även om det bara hanldar om att jag är borta ca 3 timmar hemifrån...

Jaja, skönt o få ventilera sig lite. Nu mår jag genast bättre. :)

Men är det så att era 4-åringar beter sig likadant eller är det bara mitt troll?? Vad jag än säger så verkar jag prata m ed döva öron, kunde lika gärna prata med en vägg ibland känns det som. Och varje kväll när det är läggdags är det krig.....

Kram till er alla som orkade läsa så hä långt. :)
Svar på tråden: Idag är jag så glad att jag jobbar

Våran tjej

Skrivet av  StoraNs mamma
har så mycket egen vilja och ett väldigt humör. Sedan är hon tillfälligt döv när man säger åt henne. Hon verkar rent kaxig när hon struntar i vad jag sagt.
I bland tror jag att vi varit för slappa med henne, lilla sladden som hon är.

Sedan är hon underbart rolig och söt förstås och säger så mycket kul hela dagarna.

I dag klippte hon håret av sina ponnyhästar (my little pony) och jag frågade varför hon gjorde det hon som tycker så mycket om dom.

Det skulle jag inte ha sagt för då blev hon ledsen och sa att hon ville ha håret tillbaka på dom. Och varför växer det inte ut igen, undrade hon med darrande underläpp.

Hon är en riktigt busig tjej som gör bus ofta.
Vi har ganska fullt upp här hemma med denna busiga och självständiga flicka.
 

Sådan är Michelle nästan jämnt

Skrivet av  Annika m. Robin 2år & Michelle 4 år
och jag blir nästan vansinnig varje dag. Hamnar nog snart på psyket?

Hon vill bestämma allt, vill hon ha något så gnäller hon från första stund, ropar och gapar. Hon kan inte be om något i normalt tonläge.
Idag bråkade vi tex om allt hon har i sin säng.
Hon fick för ett tag sen en 90*200 säng.
Innan hade hon bara sn Ior och en docka i sängen.

Nu fanns det ja 10-12 böcker, ior + dockan + 8 gossedjur till. Docksängen, massa leksaks skedar och muggar, vattenpistol, plastorm, barbiedocka, my little pony häst och en hög med dockkläder!!!
Jag försökte förklara att man s o v e r i sängen och inte leker, hon får ju knappt plats.
Vill inte ta bort allt på en gång så jag är shyst och låter henne välja en av 2 saker att ha kvar av det mesta, ändå blir hon helt vansinnig, hon MÅSTE ha den och den och den i sängen.

Orkar inte tjata, tar de två gosedjuren hon gnäller om och slänger in i förrådet tills hon har bestämt sig.
Ja, när vi flyttar om några veckor förhoppningsvis.
Så får hon INTE ha något mer i sängen än Ior+ docka + max två böcker.
 

Det är så skönt

Skrivet av  Uschi
att läsa ditt inlägg och svaren. Då vet jag att jag inte är själv med en sk*tjobbig trots-4åring.

Tyvärr finns det väl inget mer att göra än att vara konsekvent och försöka orka med alla konflikter. Men det är ju inte så kul att alltid vara osams. :-(

Hoppas att våra älskade 4årinagr snart blir harmoniska femåringar!
 

Jaa

Skrivet av  StoraNs mamma
den harmoniska femårsåldern, det ser jag fram emot!
*s*
 

Oja.

Skrivet av  Malin, Filip 0003, Eric 9807
Filip har ett sjuhelsikes humör :-) Fattar inte varifrån han fått det. Känns som han kom in i trotsen när han var 2.5 och har inte kommit därifrån än.
Storebror som är 6 år har fortfarnade inte kommit in i trotsen än.
 

Artiklar från Familjeliv