Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många julklappar?

Skrivet av Sofia*
Hur många julklappar köper ni som föräldrar till era barn, hur många får de sedan av resten av släkten?
I vår familj blir det ibland hysteriskt mycket. Jag försöker hålla ner det, vi öppanr julklappar till midnatt!
Min systers man tycker att barn ska ha mycket och köper ofta många småsaker, det blir lite orättvist i antalet, fast mina barns klappar oftare är rimligt dyra. Hur ser det ut hos er?
Svar på tråden: Hur många julklappar?

Lite olika.

Skrivet av  Nettis m. Evelina & Kajsa 17/9.
Vi själva köper några saker till Evelina medans mina föräldrar står för en stor del av pakethandlandet.

Evelina har ingen koll på vem som köpt vad, bara att tomten har varit här ungefär.

I år kommer vi att köpa 3 julklappar till henne, planerat just nu, ett dataspel och så ska vi köpa en dvdfilm och något mer. Vårat dilemma just nu är julklappar till lillasyster på 3 månader. Kajsa har ingen koll på att hon får paket medans storasyster kommer se till att även Kajsa ska få paket.

Vet redan att det ligger ca 7-10 paket hemma hos mina föräldrar. Massa roliga och lärorika saker faktiskt, inte bara struntsaker.

Farmor & Farfar brukar se till att hon får något rejält som hon kan behöva, förra året fick hon möbler och lite leksaker. Farmor & Farfar sätter in pengar på ett fondkonto till båda barnen varje födelsedag och julafton.

Så det är lite olika det där med paket, en sida av släkten älskar att handla medans den andra sidan köper någon rejäl sak istället.

 

Många julklappar här med :-)

Skrivet av  Annika m. L02 & W00
Vi köper oftast 3-4 julklappar var till barnen. Jag försöker köpa vettiga julklappar och inte bara småsaker för att det ska bli många paket. Hellre lite större, bra saker än många små paket.
Farmor och farfar köper också en hel del julklappar till barnen och det brukar också vara vettiga saker (farmor älskar pedagogiska leksaker).
 

Elvira får...

Skrivet av  Becka med Elvira maj-00 + 2 syskon
en "större" och dyrare sak av oss ( i år en glassmaskin somm hon tjatat om ler*) och sedan 4,5 mindre paket av oss. Så får hon ett paket av mormor och ett av farmor, och kanske ev. nått till av nån faster.
 

Dom får

Skrivet av  Mmaria
två eller tre var och en stor tillsammans.

Från släkten.. *puh* brukar det vara vansinnes maratonöppning på julafton men vi har sagt ifrån... så får se efter julafton hur det ser ut i deras rum då. Förra året rymdes inte alla julklapparna.... så smockat så!
 

Artiklar från Familjeliv