Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det några flaskbarn kvar?

Skrivet av Nyfiken
Väljer att vara anonym, då detta var ett laddat ämne på en annan sida för en tid sedan:(

Dricker några utav era barn ur nappflaska än idag?
Svar på tråden: Finns det några flaskbarn kvar?

VA? Vad menar ni??

Skrivet av  Undrande....
Är era snart femåriga barn så pass mycket bebis att dom både dricker u r nappflaska och har blöjja????

Hmm....Min fem åring skulle tro att jag var galen ifall jag gav en flaska eller kom med förslag att kissa i en blöja!

Dom är STORA nu vet ni..Skippa bebisstuket!
 

håller med...

Skrivet av  mamma med småbarn
napp, flaska och blöja säger mina barn att bara bebisar har...
Det har dem rätt i....
 

De har DE rätt i heter det! Lär dig korrekt

Skrivet av  ***
svenska.
 

Annars får du en blöja....

Skrivet av  *darrar av skräck*
eller????
 

DE har DE rätt i???? VAD menar DU?

Skrivet av  älskar stavningspoliser
skulle det vara korrekt svenska???????

Har de rätt i DE?

 

DET har DE skall det stå! (imt)

Skrivet av  ***
---
 

Inte tillåtet enligt snackreglerna

Skrivet av  **************
att anmärka på stavningen. Men du kanske inte kan läsa?
 

Flaska

Skrivet av  Sofia*
Blöjorna la lilla f av vid 1,5 års ålder. Sin nappflaska behåller hon dock fortfarande. Storasyster la av blöjorna vid 2 och flaskan vid 4. Visst är det dags för flaskan att försvinna, men än får hon ha den. Och jag betraktar det inte som bebisstuk, eller att jag inte skulle inse att hon är stor. Min uppgift är att leda mitt barn framåt och för lilla f betyder flaskan något speciellt. Därför är vi försikitga med avvecklandet.
 

det finns det säkert. imt

Skrivet av  älskar stavningspoliser
---
 

Intressant länk

Skrivet av  Håller med henne
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=120888

Hon ser också att det finns en tendens hos barn att fortsätta med vällningflaska långt upp i åldrarna, och att barn i fem, sex och sju-årsåldern kan få flaska både morgon och kväll. Detta tror hon hänger ihop med blöjproblemet.
- Det är något litet och gulligt över barn som suger på flaska. Men en fem-sexåring har andra behov. Kanske gör vi så för att tiden inte räcker till. Det hänger ihop med fenomenet att inte släppa blöjan, säger Rose-Marie Adler.
 

Varför inte?

Skrivet av  Nettis m. Evelina -00 & Kajsa -04
Vissa barn kan nog behöva den tryggheten som flaskan ändå är medans en del inte alls har kvar flaskan längre.

Skulle jag ta fram flaskan till Evelina så skulle hon bara bli arg på mig o säga att den är Kajsas. Så är det hos oss i alla fall.

Vet vuxna som fortfarande äter välling dagligen men då inte ur flaska utan ur mugg istället. Välling ger bra med näring och ät mättande så det finner jag inget fel i. Däremot tycker jag inte att barn över 5 år borde dricka ur flaska för just tändernas skull, det går ju att dricka ur mugg eller liknande.

Visst kan jag erkänna att jag saknar tiden då Evelina kom uppkrypandes i knät och ville äta "vänge" men idag så kommer hon hellre upp o kramas och vissa dagar så somnar hon i mitt knä.

Hoppas jag nu inte trampar någon på tårna för det är inte min avsikt.
 

Artiklar från Familjeliv