Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Några frågor från en okunnig...

Skrivet av Anonym just nu.
Hej!

För femton år sedan förälskade jag mig för första gången, och jag har fortfarande inte glömt honom trots många förhållanden därefter. Inom mig finns en känsla av att det är MENINGEN att det ska vara han och jag, och jag blir inte av med den känslan. Som om vi hör ihop. Kanske bara inbillning, men tänk om det är så och jag går resten av livet och försöker glömma honom? Vem ska man prata med för att reda ut sånt?

Min farfar var synsk och jag har alltid haft ett stort intresse för klärvoajans med mera, var kan man vidareutveckla det? Behöver man någon särskild "gåva" för att kunna lära sig?
Svar på tråden: Några frågor från en okunnig...

Magiska möten och gnistrande minnen

Skrivet av  Ljusblå
Vem man ska prata med för att reda ut sådant har jag ingen aning om. Antagligen för att jag helt enkelt inte vill det, jag vill gärna behålla magin i mina vackra minnen för att vid behov kunna plocka fram dem.

För det är just vad det är för mig, vackra minnen av något som var.
Där och då var det vi och vi var ett, det var fantastiskt och vackert (särskillt i efterhandskonstruktionen ;-)). Men bara där och då fyllde magin och stjärnglittret sin funktion. Här och nu existerar bara minnet av vad som var.

De av mina minnen som glimmar och gnistrar vill jag inte glömma, jag vill njuta av dem för vad de är -minnen!

Någon annan mening med magiska möten än den mening vi själva skapar anser inte jag att existerar, där och då fyller passionen sin funktion och jag tror inte det fins någon förutbestämd plan för livet där det är meningen att två individer ska ägna sig åt varandra resten av sin evighet.
 

Det är svårt

Skrivet av  Missmu
men den där första förälskelsen sitter ofta väldigt djupt och man upplever den i ett slags idealiserat skimmer. Jag har valt att se min första förälskelse som ett vackert minne och försökte, när det kändes som om det var meningen att det skulle ha varit han och jag, komma ihåg anledningen till att det inte var vi.

Idag, när jag lever med den det var meningen att jag skulle leva med, ser jag helt klart skillnaden.

Jag tror att du kan öva upp din intuition och känsla. För att lotsas rätt kan du gå kurser. Gå in på www.ajkon.se, jag TROR du kan hitta matnyttigheter där.
 

Artiklar från Familjeliv