Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

40+5 idag

Skrivet av femman på G
Måste få bekymra mig lite idag, jag väntar och längtar tills förlossningen ska komma igång. Mår i och för sig bra men är otålig och lite orolig, vill veta att allt är bra nu, att bebisen mår bra, att förlossningen går bra, att allt ska vara bra helt enkelt men om det inte är det vill jag i alla fall veta. Det är så jobbigt att gå och vara beredd hela tiden och bara vänta och så är jag livrädd att bli igångsatt. Och jag är rädd att inte få föda mitt barn hemma, att min kropp går över för att det inte är meningen att jag ska föda hemma... Mina tidigare sjukhusförlossningar har varit helt ok så jag är inte så rädd för det men däremot vill jag VETA och jag är inställd på att föda hemma med "min" bm som jag känner och jag längtar efter bebisen i magen att få reda på vad det är för en. Förlåt att jag låter negativ... jag är ju så lyckligt lottad och det rör sig ju bara om max 14 dagar tills jag blir varse... Det känns bara som 14 dgr är så lång tid.
Svar på tråden: 40+5 idag

Förstår dig!

Skrivet av  Challis med Irmelin 030516
Jag gick över 15 dagar med Irmelin och det var skitjobbigt! Jag väntade, längtade, våndades och kunde knappt äta eller sova och jag tänkte att om jag inte får sova ordentligt snart så kommer jag inte orka med förlossningen! Tillslut så orkade jag inte vänta längre så mitt psyke sa till mig att det blir inget barn! Så jag tänkte att nähä jag kommer få gå så här resten av livet så jag kan lika gärna fortsätta livet som om ingenting har hänt. Och det gjorde jag, tre dagar senare var hon född!

Konstigt vad psyket och hormonerna kan snurra till det :)

Jag hoppas att du ska få den drömförlossning du vill ha och att det inte dröjer allt för länge till innan knodden bestämmer sig för att komma ut!
*uthållighetskramar till dig*
 

Du och jag..

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.13
har nästan somma "problem" fast jag har det omvända, dvs att jag är rädd att bäbisen ska komma för tidigt så jag därför blir "tvungen" att föda på sjukhus.

Hoppas att det redan har sättit igång eller att det snart gör det så du får din bäbis och slipper sjukhus!
Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv