Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

37+0 idag!

Skrivet av Venus & Ida -02 + Snoddas v.37+0
Så nu är det bara att föda på! *ler*

Måste säga att jag har lite "rampfeber"! Ni kan väl hålla tummarna för att den kommer för nu börjar det bli riktigt jobbigt!
Svar på tråden: 37+0 idag!

grattis till 37 fulla veckor!

Skrivet av  hondjuret med Vidar och nyfödd Alfred
håller tummarna för att bebisen kommer när den är redo......: )
Hur gammal är din Ida?
Min Vidar är också en -02:a, född 6 december.
Kan vara lite tufft att hänga med i de små storasyskonens tempo med tjock mage där på sluttampen, men passa på att gosa och njut riktigt ordentligt med henne nu när det är bara ni ett litet tag till.
Sen känns det lite hårt mot äldre syskonet att man inte hinner med riktigt som förut, men då tänker jag att jag har ju faktiskt gett honom det finaste jag kan, ett syskon och jämnårig lekkamrat -då känns det bättre.
Har du någon bärsjal till nya bebin? Det är oslagbart, knyt på dig bebin så får du händerna fria till storasyster!
Ett tips nu när du börjar närma dig födseln, ha det varmt där hemma när du föder! Jag tyckte här var jättevarmt, vi hade 23 grader trots att jag vädrat med tvärdrag hela dan. Det var ändå för kallt för Alfred när han var nyfödd, vi fick klä på honom ullkläder och värma handdukar i ugnen och linda in honom. Vi var själva inte tillräckligt varma , så vi missade en del hudkontakt där i början, tyvärr (hade inte tänkt klä på honom, utan ha hud mot hud och svepa filtar kring oss).
 

Tackar!

Skrivet av  Venus & Ida -02 + Snoddas v.38
Ida är född 27 september, så det blir knappt 21 månader mellan. Och ja, man kan ju lugnt säga att det är lite jobbigt just nu! *ler* Ida springer iväg (rymmer) eller säger NEJ! om allt... Hon har inte tid att äta och vaknar och är tvärhungrig på natten och sen tar det 2½-3 timmar att få henne att somna igen... *pust* Men visst är det som du säger att man får passa på att njuta av att vara ensamma nu när det bara är några veckor kvar! Kan ju avslöja att det blir en del tittande på video och en hel del bad just nu = vad mamma orkar!

Bärsjal har jag, men jag skulle vlija he en tunnare och kortare. Har en didy som är 5 meter, så det blir rätt varmt att bära i den... Jag har inte råd att köpa en till just nu, men jag funderar på att sy en som man kan ha inne i alla fall...
 

Artiklar från Familjeliv